نخستین جلسه استیضاح ترامپ 4 دسامبر برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، اولین جلسه استیضاح ترامپ چهارم دسامبر(13 آذر) در کمیته قضایی مجلس نمایندگان برگزار می گردد.

نخستین جلسه استیضاح ترامپ 4 دسامبر برگزار می گردد

کنگره آمریکا نیز رئیس جمهوری را دعوت نموده که در جلسه استیضاحش شرکت کند. رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به رئیس جمهوری تا اول ماه دسامبر مهلت داده تا اعلام کند که حاضر است خود یا وکیلش در این جلسات شرکت نمایند و از او خواسته که وکیلش را هم معرفی کند.

به نقل از پایگاه هیل، در تاریخ 4 دسامبر جرولد ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته تحت امر وی به استماع اظهارات کارشناسان حقوقی پرداخته تا دموکرات ها شواهد و مدارکی که تاکنون در فرایند تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شده را ارزیابی کند.

این شهادت ها و اسناد و مدارک در طی چند هفته تحقیقاتی که هم به صورت علنی و هم غیر علنی درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با گفت و گوی تلفنی جنجالی وی در ماه ژوئیه با همتای اوکراینی اش انجام شد، مطرح شده اند.

جلسه استماع 4 دسامبر با این عنوان برگزار می شود: تحقیقات استیضاح درباره دونالد ترامپ: مبانی اساسی استیضاح رئیس جمهور.

این اولین گام در سومین مرحله تحقیقات درباره سوءاستفاده دونالد ترامپ از اختیارات ریاست جمهوری خود به منظور تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین با هدف بدنام ساختن رقیب سیاسی اش جو بایدن است.

ندلر در آستانه این جلسه در نامه ای به ترامپ نوشت که خواهان شرکت خود او و مشاور حقوقی کاخ سفید در راستای تضمین یک فرآیند عادلانه و مطلع نماینده است و تا اول ماه دسامبر مهلت دارد نظر خود را اعلام کند و وکیلش را هم معرفی کند.

ندلر خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم شما و مشاور حقوقی تان شرکت در این فرآیند را انتخاب کنید.

ندلر در یک بیانیه دیگر با لحنی جدی تر نوشت: رئیس جمهور آمریکا می تواند یا این فرصت را برای حضور خود و نماینده اش در جلسات استماع استیضاح انتخاب کند یا می تواند دست از گله و شکایت درباره این فرایند بردارد.

دموکرات ها اکنون به دنبال آن هستند که فرایند استیضاح را از مرحله تحقیقات دور نموده و بیشتر به سمت ارزیابی اسناد و مدارک مطرح شده در این تحقیقات و آنالیز امکان به جریان انداختن مرحله چهارم یعنی رای گیری درباره بندهای استیضاح ببرند.

ندلر و هیچ یک از دستیاران کمیته وی فاش نکردند کدام یک از کارشناسان حقوقی در جلسه هفته آینده شهادت خواهند داد.

آنها در عین حال نگفتند که آیا در این جلسه یک سری جلسات استماع دیگر برای تدوین پیش نویس بندهای استیضاح برگزار خواهد شد یا خیر.

مرحله سوم فرایند استیضاح ترامپ بعد از جلسات استماع شهادت های شاهدان در پشت درهای بسته که از سوی کمیته های اطلاعات، نظارت و امور خارجه اجرا شد و در آنها 17 دیپلمات و مقام امنیت ملی مطلع به تعاملات ترامپ با اوکراین حضور یافتند، برگزار می شود.

ترامپ از روز اول این تحقیقات را نادرست خوانده و آن را به پاپوش دوزی تشبیه نموده بود. مخالفت دولت با تحقیقات تا آنجا بود که جلوی شهادت دادن کارمندان رده بالای دولت را هم گرفتند.

ترامپ یا وکلایش در صورت شرکت در جلسات امکان سوال پرسیدن از شاهدها را خواهند داشت. در خلال همین پرسش و پاسخ هاست که موافقان و البته مخالفان استیضاح فرصت پیدا می نمایند روایت مورد نظرشان از ماجراها را جا بیاندازند.

ندلر ابراز امیدواری نموده که ترامپ مثل روسای جمهوری پیش از خود از این فرصت استفاده نموده و در جلسات شرکت کند.

بعد از جلساتی که در کمیته قضایی مجلس نمایندگان برگزار می شود، لوایح استیضاح رئیس جمهوری نوشته می شود و به رای گذاشته می شود. در صورتی که اکثریت نمایندگان مجلس به آن رای مثبت دهند رئیس جمهوری استیضاح شده است.

در مرحله بعدی این لوایح مانند کیفرخواست دادستانی در دادگاهی که در سنا برگزار می شود خوانده خواهد شد. در آن دادگاه، سناتورها هیئت منصفه را تشکیل می دهند و ریاست جلسه هم با قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا خواهد بود.

ترامپ: از روسای جمهور آینده محافظت می کنم

ترامپ در عین حال در توییت هایی گفت: به این جهت جلوی شرکت مقام های فعلی و سابق دولتش را در جلسات ایراد شهادت کمیته های تحقیق نماینده برای استیضاح می گیرد تا از روسای جمهور آینده محافظت کند.

این اظهارنظر ترامپ یک روز بعد از آن منتشر شد که یک قاضی فدرال حکم داد دان مک گان مشاور حقوقی کاخ سفید نیز باید در برابر یکی از کمیته های مجلس نمایندگان حاضر شده و شهادت دهد.

ترامپ نوشت: دوست دارم مک گان ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و میک مولوینی، رئیس دفترم شهادت دهند . گرگ های واشنگتن دی سی و رسانه های اخبار دروغ بیش از حد به دنبال این بودند که این افراد را به وسیله دادگاه ها برای شهادت دادن در کنگره مجبور سازند. من به نفع روسای جمهور آینده و شخصیت دفتر رئیس جمهور می جنگم وگرنه من عملا دوست دارم افراد شهادت هایشان را بدهند. دوست دارم آنها درباره حقه فریبکاران استیضاح شهادت بدهند. این دسیسه دموکرات ها است که به هیچ جا نمی رسد اما به هر ترتیب روسای جمهور آینده نباید به هیچ وجه درگیر آن شوند. اتفاقاتی که برای من افتاده هرگز نباید برای یک رئیس جمهور دیگر بیفتد.

پامپئو در اظهارنظر در خصوص این توییت ترامپ گفت: زمانی که وقتش برسد کل اتفاقات خوب رخ می دهند.

پامپئو از پاسخ به ارتباطاتش با رودی جولیانی که اخیرا خبرساز شده خودداری نموده و گفت: حرف چندانی در ارتباط با مسئله اوکراین برای گفتن ندارم.

او تاکید نمود: ما به پایبندی به همه الزامات قانونی ادامه می دهیم.

ترامپ: جولیانی از طرف من به اوکراین نرفت

رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین صبحت هایش درباره پفراینده استیضاح خود در ارتباط با اوکراین این موضوع را رد کرد که به رودی جولیانی وکیل شخصی خود دستور داده به نمایندگی از وی به اوکراین سفر کند.

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: من به رودی جولیانی دستوری برای رفتن به اوکراین نداده ام اما او یک مبارز است.

این اظهارات ترامپ مغایر با یک سری اظهارات جولیانی است که گفته است به هدف دفاع از موکلش در اوکراین فعالیت داشته است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که جولیانی در اوکراین چه کار می نموده خواست که از خود او بپرسند.

ترامپ گفت: من می دانم او قرار بوده به اوکراین برود و فکر می کنم این سفر را کنسل کرد اما شما می دانید رودی جولیانی موکل های دیگری غیر از من دارد.

جولیانی در ماه های اخیر چندین بار توییت کرد: فعالیت هایش در اوکراین که شامل به دست آوردن اطلاعات مخرب درباره جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق و رقیب ترامپ بوده، با هدف دفاع از موکلش بوده است.

تعامل های این شهردار سابق نیویورک در اوکراین اکنون موضوعی تحقیقاتی در ناحیه جنوبی نیویورک قرار گرفته است.

دیدار استراتژیست سابق کلینتون با ترامپ درباره مسئله استیضاح

از سوی دیگر مارک پِن، استراتژیست بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا چند روز پیش با دونالد ترامپ به منظور بحث در خصوص استیضاح دیدار نموده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد: مارک پِن دوشنبه با ترامپ و دیگر مشاوران در کاخ سفید دیدار کرد و به ترامپ اطیمنان داد که از ریاست جمهوری کنار گذاشته نمی شود.

او به ترامپ توصیه کرد مثل کاری که بیل کلینتون بعد از تحقیقات برای استیضاحش انجام داد آغاز به سفر به سراسر کشور کند.

با این حال مارک پِن به پایگاه هیل گفت: او به نفع ترامپ کار نمی نماید و هرگز چنین کاری را انجام نخواهد داد.

پِن اظهار کرد: همانطور که در گذشته هم گفته ام من صدها دیدار با روسای جمهور آمریکا داشته ام و گفتگوهای آنها را منتقل نمی کنم. من برای دونالد ترامپ به هیچ وجه کار نمی کنم. چه با حقوق چه بدون حقوق و هرگز چنین کاری انجام نخواهم داد. من فکر می کنم کشور احتیاج دارد همه رهبران ما متمرکز بر اداره کشور باشند.

براساس گزارش مذکور پِن، ترامپ را تشویق نموده تا به روی جوهره اتهامات مطرح شده علیه خود در ارتباط با موضوع اوکراین متمرکز شود.

بر طبق همین گزارش در جلسه پِن با ترامپ همچنین کلیان کانوی مشاور کاخ سفید و مایک پنس معاون ترامپ و در عین حال اندرو استاین یک سیاستمدار دموکرات نیویورکی و دوست ترامپ حضور داشتند.

استعفای دو مقام مدیریت بودجه کاخ سفید

براساس یک گزارش دیگر دو مقام دفتر مدیریت بودجه کاخ سفید از بابت نگرانی مسئله معلق نگهداشتن پرداخت یاری های آمریکا به اوکراین توسط دولت ترامپ که به عنوان یکی از تاکتیک های اعمال فشار بر دولت اوکراین مطرح شده اخیرا استعفا کردند.

مارک سندی تنها مقام دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید است که در تحقیقات مربوط به استیضاح شهادت داده است.

او که خبر استعفای این دو مقام را فاش نموده نامی از آنها نبرده وتنها گفت: یکی از آنها در شاخه حقوقی این دفتر کار می نموده و نظرات مخالف درباره موضوع اعطای یاری های امنیتی آمریکا به اوکراین و گرو نگهداشتن این یاری ها داشته است.

شوخی ترامپ با استیضاح

اما دونالد ترامپ در مراسمی سنتی به مناسبت عید شکرگزاری که در آن رئیس جمهور آمریکا دو بوقلمون را به اصطلاح مورد عفو قرار داده و آزاد می نماید مسئله استیضاح را به تمسخر گرفت.

ترامپ در این مراسم به شوخی گفت: این دو بوقلمون که او از آنها با لفظ کره و نان نام برد توسط آدام شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان احضار شده اند.

ترامپ بعد از بیرون آمدن از دفتر بیضی به همراه همسرش ملانیا برای شرکت در این مراسم که سابقه اش به 1865 برمی شود گفت: خوشبختانه نان و کره آرامش خود را تحت هر چه شرایطی حفظ کردند و این بسیار مهم خواهد بود چون آنها احضاریه هایی برای حضور در زیر زمین آدام شف در روز پنجشنبه دریافت کردند.

ترامپ گفت: به نظر می رسد دموکرات ها من را متهم به آسان گیری بیش از حد به بوقلمون ها نموده اند اما من باید متذکر شوم که من و شما، نان و کره عملا دیدار نموده ایم.

بر همین اساس این دو بوقلمون قبل از حضور در این مراسم عفو ریاست جمهوری اقامتی تجملی در هتل ویلارد اینترکانتیتال در واشنگتن داشتند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،گزارش استیضاح ترامپ هفته آینده به کمیته قضایی می رود

09:20 ::

1398،9،5

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16505

به "نخستین جلسه استیضاح ترامپ 4 دسامبر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جلسه استیضاح ترامپ 4 دسامبر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید