نخستین وزیر همجنسگرای آمریکا از سنا رای اعتماد گرفت

به گزارش بلاگ پو، سنای آمریکا با گذشت 13 روز از آغاز به کار دولت بایدن، به وزیر حمل و نقل وی رای اعتماد داد.

نخستین وزیر همجنسگرای آمریکا از سنا رای اعتماد گرفت

به گزارش ایرنا؛ پیت بوتیجج دیگر گزینه پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا است که با رای بالای سناتور های آمریکا راهی کابینه شد تا به طور رسمی مسئولیت این وزارت خانه را بر عهده گیرد.

در رای گیری روز سه شنبه سنای آمریکا، بوتیجج توانست 86 رای موافق سناتور ها را در برابر 13 رای منفی آن ها به دست آورد.

بایدن در 27 آذرماه به هنگام معرفی بوتیجج به عنوان وزیر حمل و نقل یا ترابری دولت خود، از او به عنوان نخستین همجنسگرای آشکار و یکی از جوانترین اعضای کابینه نسبت به هر دوره ای اشاره نمود و گفت: کابینه بایدن-هریس یک کابینه تاریخی خواهد بود.

وی اظهار کرد که در جریان رقابت های انتخاباتی با بوتیجج آشنا شده است.

بوتیجج پیش از این شهردار هارتلند بوده است و به عنوان افسر اطلاعاتی هم به افغانستان اعزام شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا دلیل انتخاب بوتیجج برای این وزارت خانه را صدایی جدید با ایده های جدید و مصمم برای عبور از سیاست های قدیمی برشمرد و اضافه کرد: ما به شخصی احتیاج داریم که کار با آژانس های ایالتی، محلی و فدرال را بداند. در حال حاضر، طبق نظر انجمن مهندسان شهری آمریکا، یک پنجم عظیمراه های ما، همچنان در شرایط نامناسبی به سر می برند.

بایدن اضافه کرد: ده ها و ده ها هزار پل در حال خرابی، برخی در آستانه فروپاشی هستند و خطری روشن و خطرناک برای زندگی مردم است. طبق گفته مجمع دنیای اقتصاد، ما ثروتمندترین کشور دنیا هستیم، اما در کیفیت کلی زیرساخت های خود در رتبه 10 قرار داریم.

وی با اشاره به تهدید موجود تغییر آب و هوایی و لزوم مبارزه با آن که باعث ایجاد مشاغل جدید می گردد، اظهار کرد: یاری به شهر های سراسر این کشور - در ایالت های قرمز و آبی - در ایجاد جوامع مقاوم در برابر آب و هوا برای مقابله با سیل شدیدتر، خشکسالی و طوفان های عظیم، همکاری با ایالت ها، مشاغل و کارگران برای نصب 500هزار ایستگاه شارژ برای نسل بعدی وسایل نقلیه پاک، سیستم های شبکه هوشمند که باعث کاهش مصرف انرژی می شوند و ایجاد یک اقتصاد انرژی پاک در سراسر کشور از وظایف این وزارتخانه خواهد بود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تاکید نمود: بوتیجیج وظیفه وزارتخانه را برای حفظ امنیت آمریکایی ها در جاده ها، راه آهن و آسمان ما انجام خواهد داد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42809

به "نخستین وزیر همجنسگرای آمریکا از سنا رای اعتماد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین وزیر همجنسگرای آمریکا از سنا رای اعتماد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید