نخست وزیر ایتالیا دستور قرنطینه 16 میلیون نفری را صادر کرد

به گزارش بلاگ پو، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه 18 اسفند رسما دستور قرنطینه یک چهارم جمعیت ایتالیا را صادر کرد.

نخست وزیر ایتالیا دستور قرنطینه 16 میلیون نفری را صادر کرد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس اندکی پس از نیمه شب در ساعات اولیه روز یکشنبه جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دستور ممنوعیت ورود به وخروج از منطقه لومباردی در شمال ایتالیا و 14 منطقه دیگر مرکزی و شمالی ایتالیا را صادر کرد. این اقدامات فوق العاده تا 3 آوریل (15 فروردین) ادامه خواهند داشت.

. افراد فقط در موارد ضروری از جمله دلایل شغلی با تصویب مقامات محلی اجازه ورود و خروج را خواهند داشت. این فرمان همچنین همه رویدادهای عمومی را ممنوع می نماید، از جمله سینماها، تئاترها و سالن های ورزشی تعطیل می شوند.

هنوز روشن نیست که این فرمان چه تاثیری بر حرکت هواپیماها و قطارها خواهد داشت. بر اساس دستورالعمل عمومی جدید، مقامات قضایی محلی می توانند درباره لغو کردن پروازها تصمیم بگیرند.

در حال حاضر هنوز می توان با قطار و هواپیما به لومباردی سفر کرد، اما در چند ساعت آینده، ایست های بازرسی در محل های عوارض، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها برپا خواهد گردد. حمل و نقل عمومی درون شهرهای قرنطینه شده همچنان فعال خواهند ماند.

ایتالیا روز یکشنبه بزرگترین افزایش روزانه در موارد عفونت کروناویروس را از هنگام آغاز همه گیری 21 فوریه گفت. شمار افراد دچار عفونت نسبت به 24 ساعت گذشته با افزایشی 1247 موردی به 5883 مورد رسید. شمار تلفات ناشی از کووید-19 هم در ایتالیا به 233 نفر رسید.

سرنوشت بازدیدکنندگان خارجی که در مناطق قرمز در شمال ایتالیا گیر افتاده اند، هنوز روشن نیست.

اقدامات ایتالیا بازتاب دهنده کار چینی ها درقرنطینه حدود 60 میلیون نفر در ایالت هوبی در مرکز چین است که اکنون به هفته ششمش رسیده است. محدودیت های مسافرتی که چین اعمال کرد دیرتر از آن بود که مانع از انتقال ویروس به جاهای دیگر دنیا و ایجاد کانون های ثانوی شیوع گردد، اما سازمان دنیای بهداشت از چین به خاطر کند کردن فرایند انتشار ویروس به کشورهای دیگر و خریدن زمان برای دنیا در رویارویی با این شیوع تقدیر کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21217

به "نخست وزیر ایتالیا دستور قرنطینه 16 میلیون نفری را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا دستور قرنطینه 16 میلیون نفری را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید