نظام نامه پژوهشی برنامه های شبکه های استانی ابلاغ شد

به گزارش بلاگ پو، معاون امور استان های سازمان صدا وسیما با اشاره به تصویب و ابلاغ نظام نامه پژوهشی برنامه های شبکه های استانی گفت: انجام پژوهش های مبتنی بر آخرین استانداردهای علمی در حوزه بهداشت و سلامت با یاری دانشگاه های علوم پزشکی، فراوری برنامه های فاخر را در پی دارد که موجب ارتقاء سطح سلامت عمومی با تکیه بر خود مراقبتی خواهد شد.

نظام نامه پژوهشی برنامه های شبکه های استانی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر دارابی در حاشیه بیست و دومین جشنواره فراوریات صداوسیمای مراکز استان ها در بجنورد درباره نقش صدا و سیمای مراکز در افزایش سواد رسانه ای مردم و ارتقاء سلامت جامعه گفت: در این حوزه می توان موضوعات و محورهای مختلفی را مورد توجه قرار داد، نخست اینکه مراکز استانی صدا و سیما اهتمام ویژه ای به اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی در امر برنامه سازی دارند و تاثیر مثبت این توجه و کوشش، در مطلعی و همراهی مردم با برنامه های کلان نظام سلامت و خود مراقبتی و آموزش بهداشت عمومی هم کاملا مشهود است.

همچنین درصد بالای مخاطبان و رضایتمندی از شبکه های استانی، فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم و پیغام های آموزشی با موضوع سلامت است. در حال حاضر شبکه های استانی برنامه های گوناگونی را با موضوع سلامت و بهداشت و نیز آموزش با موضوع مخاطب عام به مخاطبان خود دارند که از آن جمله می توان به برنامه پزشک شما در بعضی مراکز و پخش از شبکه سراسری شما و همچنین فراوری گزارش های خبری و تحلیلی پیرامون موضوعات و دغدغه های مرتبط با سلامت عمومی جامعه اشاره نمود.

دارابی با اشاره به نقش نهادهای متولی سلامت در این زمینه اضافه کرد: ارتقاء سلامت عمومی، اجتماع بهتری را هم رقم می زند، جامعه سالم متشکل از مردمانی سالم است بنابراین رسانه ملی به مثابه یک دانشگاه عمومی، نقش مهمی در ترویج و تحقق این مهم دارد.

شبکه های استانی به عنوان یکی از مهمترین بخش های سازمان صدا و سیما و چه بسا بیشتر و بهتر از شبکه های سراسری، می توانند نقش ارزنده ای در این زمینه داشته باشند و با فراوری برنامه های آموزشی به صورت مستقیم یا فیلم و سریال، برنامه های ترکیبی و گزارشی و حتی برنامه هایی با مخاطب کودک و نوجوان، به توسعه سلامت عمومی یاری نمایند. در جشنواره فراوریات مراکز، شاهد نمایش آثار متعددی با موضوع سلامت در بخش جنبی بودیم که البته می توان به توسعه این بخش و ورود آن به بخش اصلی هم نظر داشت در عین حال تاکید بر فراوری برنامه های آموزشی از جمله در حوزه بهداشت و سلامت، یکی از محورهای اساسی برنامه های کوتاه و بلندمدت شبکه های استانی است.

نظام نامه پژوهشی برنامه ای شبکه های استانی هم که اخیرا تصویب و ابلاغ شده است در این حوزه دارای کارکردهای مثبتی است و به امر پژوهش های منجر به فراوری به عنوان یک محور اساسی می انجامد، انجام پژوهش های مبتنی بر آخرین استانداردهای علمی در حوزه بهداشت و سلامت با یاری دانشگاه های علوم پزشکی، فراوری برنامه های فاخر را در پی دارد که موجب ارتقاء سطح سلامت عمومی با تکیه بر خود مراقبتی خواهد شد.

وی درباره نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی و مراکز استان ها در توجه دادن و مطالبه گری از دستگاه های تاثیرگذار بر سلامت نیز گفت: در این بخش می توان به موضوعات گوناگونی اشاره نمود از جمله سلامتی، به عنوان یک مفهوم چند بعدی و ذی الوجوه، از نواحی مختلف و از سوی مولفه های متعدد اجتماعی و فرهنگی تحت الشعاع و تحت تاثیر قرار گرفته و به همین نسبت، تحقق عالی ترین درجات آن و ارتقا و اعتلای آن حتی در بهترین حالت بازده و راندمان، از یک دستگاه و یک سازمان متولی هرچند بزرگ و موسع و حتی یک دولت و یک قوه از قوای کشور، ساخته نخواهد بود، در این شرایط رسانه می تواند همه متولیان امر را به انجام تعهدات و تکالیف خود نسبت به سلامت مردم مطلع سازد که خود اقدام مهمی به شمار می رود و در کنار دیگر کارکرد شبکه های استانی، نقش بسزایی در تحقق اهداف عالیه سلامت و بهداشت جامعه خواهد داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11738

به "نظام نامه پژوهشی برنامه های شبکه های استانی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام نامه پژوهشی برنامه های شبکه های استانی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید