نقش آمریکا در شعله ور کردن اعتراضات عراق از زبان سیاستمدار عراقی

به گزارش بلاگ پو، به گفته نمایندگان و کارشناسان عراقی، ایالات متحده آمریکا در شعله ور کردن اعتراضات مردم عراق نقش منفی را ایفا نموده و به وسیله فضای مجازی دست به این اقدام زده است.

نقش آمریکا در شعله ور کردن اعتراضات عراق از زبان سیاستمدار عراقی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فاضل جابر نماینده ائتلاف البناء از نقش مخرب ایالات متحده آمریکا بویژه سفارت این کشور در بغداد، در تظاهرات اخیر عراق انتقاد کرد.

جابر به پایگاه خبری المعلومه گفت که سفارت آمریکا در افزایش بحران [عراق] در سطح رسانه ای، دست دارد و این مسئله را از رهگذر تحدید نقش دولت و مجلس انجام می دهد؛ [دو ارگانی که] برای برطرف مطالبات قانونی تظاهرات کنندگان، کوشش مجدانه ای دارند.

وی اضافه نمود که نقش آمریکا، برآیند یک لحظه نیست، بلکه از مدتها قبل و پیش از شروع تظاهرات، برای آن برنامه ریزی شده بود.

این نماینده عراقی تأکید کرد که در جریان تظاهرات، آمریکا از یک گروه رسانه ای عراقی و بین المللی حمایت کرد تا بتواند بحران عراق را شعله ور کند و از نظر خبری، در حوادث بزرگنمایی داشته باشد.

جابر همچنین اطلاع داد که چندین نفر نیز اجیر شده اند تا شعارهایی علیه کشورهای همسایه عراق سر بدهند و بدین ترتیب، از مطالبات مشروع معترضان، فاصله بگیرند.

کوشش آمریکا برای احیای رژیم بعث در عراق

در همین ارتباط، حافظ آل بشاره کارشناس مسائل سیاسی عراق، نسبت به ضعف ساختار اینترنتی عراق و سوء استفاده دولت آمریکا از این مسئله هشدار داد.

آل بشاره به المعلومه گفت که ساختار امنیتی و نظارتی عراق، ضعیف است، ولی باید کنترل بر فضای مجازی و سیستم اینترنت را شروع کرد و از اقدامات سفارت های خارجی در کشور [عراق] اطلاع پیدا کرد.

وی بر این باور است که عراق می تواند سایت هایی را شناسایی کند که آمریکا به وسیله آن، مزدوران مشخصی را جذب و راهنمایی می نماید تا افکار مشخصی را صادر کند که با تمامیت ارضی عراق و اصول فعالیت هیئت ها دیپلماتیک منافات دارد.

این کارشناس عراقی خاطر نشان کرد، طرف های ذیربط باید اسرار و اقدامات آمریکا در بغداد را فاش سازند؛ به ویژه اینکه آمریکا از شبکه های اجتماعی برای احیاء موج بعث از رهگذر تمجید رژیم پیشین استفاده می نماید.

محمد البلداوی نماینده عراقی عضو فراکسیون صادقون نیز اخیرا نسبت به تحریکهای کاخ سفید علیه عراق هشدار داد و گفت که هدف از این اظهارات، تغییر جهت مطالبات تظاهرات کنندگان است.

دور دوم تظاهرات در بغداد و شهرهای جنوبی عراق از 25 اکتبر شروع شده و همچنان ادامه دارد؛ هر چند از شمار معترضان طی روزهای اخیر کاسته شده است.

آمریکا و امارات عربی متحده وظیفه برنامه ریزی تظاهرات عراق را بر عهده دارند و عربستان سعودی نیز مانند همواره وظیفه تأمین اقتصادی این طرح ها را عهده دار است (جزئیات بیشتر).

ص

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15918

به "نقش آمریکا در شعله ور کردن اعتراضات عراق از زبان سیاستمدار عراقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آمریکا در شعله ور کردن اعتراضات عراق از زبان سیاستمدار عراقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید