نیم میلیون آمریکایی از ترامپ می خواهند کوکلوس کلان را سازمان تروریستی بنامد

به گزارش بلاگ پو، فعالیت سازمان کوکلوس کلان به معنی حصار قبیله یا گروه دایره، در سال های 1866 تا 1869 بسیار وسیع و گسترده بود و هزاران سیاه پوست آمریکا به دست اعضای این فرقه به طرزی فجیع به قتل می رسیدند

نیم میلیون آمریکایی از ترامپ می خواهند کوکلوس کلان را سازمان تروریستی بنامد

از روز چهارشنبه بیش از نیم میلیون نفر با امضای طوماری از دولت ترامپ خواستند تا گروه کوکلوس کلان را سازمان تروریستی اعلام کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این طومار در سایت change.org تا به امروز بیش از 565 هزار امضاء جمع نموده و تعداد امضاها رو به افزایش است.

در این درخواست آمده: کوکلوس کلان مرتکب تجاوز و قتل مردم شده و شهرهایی را که به دست آمریکایی های آفریقایی تبار ساخته شده خراب نموده است. تروریسم استفاده از خشونت و ارعاب در جهت اهداف سیاسی است. درخواست ما این است که اگر آی ای آی ال یا آی آس آی اس به خاطر اقدامات آن ها گروه تروریستی نام گرفته، آن گاه مطمئناً ک ک ک (کوکلوس کلان) کاملا در قالب یک گروه تروریستی است.

این درخواست به داعش، گروهی که در معیارهای بین المللی تروریستی لقب گرفته، اشاره داشت.

دومین درخواست در سایت change.org که آن نیز خواستار تروریست شناخته شدن گروه ک ک ک است، بیش از 141 هزار امضا گردآوری نموده است.

این درخواست ها بعد از آن مطرح می گردد که یک دادستان در ویرجینیا خاطرنشان کرد مردی که آخر هفته گذشته کامیون خود را به سمت اعتراضات جان سیاه پوستان مهم است در ریچموند رانده، اعتراف نموده که از رهبران گروه ک ک ک است.

هنوز معلوم نیست دولت ترامپ چگونه می تواند به این درخواست ها توجه نشان دهد، با فرض اینکه چنین چیزی در وهله اول ممکن باشد.

دولت فدرال فقط صلاحیت مشخص گروه های خارجی را به عنوان سازمان های تروریستی دارد؛ زیرا هیچ اساسنامه ای برای تروریسم داخلی وجود ندارد که طبق آن بتوان گروه های مستقر در ایالات متحده را برچسب گذاری کرد. این پرسش زمانی مطرح شد که رئیس جمهور دونالد ترامپ هفته گذشته خاطرنشان کرد که او به دنبال برچسب گذاری گروه ضدفاشیست آنتی فا- بعد از خشونت ایجاد شده در بعضی اعتراضات وسیع علیه بی عدالتی نژادی- به عنوان سازمان تروریستی است که رئیس جمهور مقصر آن ها را گروه افراطی چپ گرا می داند.

کوکلوس کلان چیست؟

در 24 دسامبر سال 1865 م. سازمان کوکْلوسْ کِلان (Ku Klux Klan) توسط جمعی از نژادپرستان متعصب تروریست و با هدف نابودی و ارعاب سیاه پوستان در جنوب آمریکا تأسیس شد. این سازمان به سرعت توسعه یافت و گروه گروه مردمی که از برده داری محروم شده بودند به این سازمان مخوف پیوسته پس از مسلح شدن، به جان سیاهان افتادند.

فعالیت سازمان کوکلوس کلان به معنی حصار قبیله یا گروه دایره، در سال های 1866 تا 1869 بسیار وسیع و گسترده بود و هزاران سیاه پوست آمریکا به دست اعضای این فرقه به طرزی فجیع به قتل می رسیدند. اعضای کوکلوس کلان، شب هنگام، ماسک سفید مخصوصی بر چهره زده لباس بلندی مانند کفن سفید بر تن می کردند و نوعی کلاه سفید نوک تیز به سر می گذاشتند. آنان هر شب که دستور ترور و قتل داشتند، ابتدا مراسم مخصوصی را به جا می آوردند. در آن مراسم آنان به دور یک صلیب چوبی که ارتفاع آن به بیش از سی متر می رسید حلقه می زدند و شاهد سوختن آن می شدند و با هم سرود مذهبی می خواندند.

هر شب که مردم آمریکا چنین مراسمی را نظاره می کردند، فردا شاهد چنین جسد سیاه پوست در داخل جوی های آب، زیر پل ها و یا در نقاطی دور از شهرها بودند. سازمان کوکلوس کلان که مخالف آزادی اجتماعی سیاه پوستان آمریکا بود، فعالیت های جنایت کارانه خود را برای قتل سیاهان و ترور کسانی که موافق آزادی اجتماعی سیاهان بودند، بار دیگر در شانزدهم اکتبر 1915 شروع کرد. این فعالیت ها طی دهه های پس از آن با شدت و ضعف ادامه یافت اما در طول دهه 1960 کارنامه خون باری از کوکلوس کلان ارائه شد.

از جمله کشته شدگان این گروه تروریستی، مالکوم ایکس، رهبر مسلمانان سیاه پوست آمریکا و مارتین لوترکینگ رهبر مسیحیان سیاه پوست این کشور در سال های 1965 و 1968 می باشند که از جمله برجسته ترین قربانیان این گروه بودند. دولت های آمریکا که همگی بدون استثنا، سیاست های شان مبتنی بر گرایش ها و تمایلات نژادپرستانه بوده نه تنها از تاریخ تشکیل این فرقه در قرن نوزدهم تا به امروز حاضر نشده اند آن را که هنوز دل به احیای برده داری بسته است، توقیف کنند و باز، نه تنها هیچ یک از اعضای این سازمان تا به امروز مجازات نشده اند، بلکه گاه چهره های سرشناس این تشکیلات، به عنوان مقامات دولتی در هیئت حاکمه آمریکا، پست های مختلفی را نیز اشغال نموده اند.

اکنون نیز سازمان مزبور که از سوی اتحادیه های عظیم اقتصادی آمریکا حمایت می گردد، به صورت یک تشکیلات رسمی مذهبی، دارای شعبه هایی در سراسر ایالات متحده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28109

به "نیم میلیون آمریکایی از ترامپ می خواهند کوکلوس کلان را سازمان تروریستی بنامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیم میلیون آمریکایی از ترامپ می خواهند کوکلوس کلان را سازمان تروریستی بنامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید