هشدار جدی فائوچی در خصوص خطر شیوع نوع هندی کرونا در آمریکا

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور در نشست خبری گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا گفت: سویه دلتا (یا همان کرونای هندی) در انگلیس به سرعت در حال ظاهر شدن به عنوان سویه حاکم بر همه گیری است و نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق در ایالات متحده هم رخ دهد.

هشدار جدی فائوچی در خصوص خطر شیوع نوع هندی کرونا در آمریکا

به گزارش به نقل از ایسنا، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور هشدار داد که سویه خطرناک کووید-19 که در هند شناسایی شده و به سرعت در حال گسترش در میان جوانان انگلیسی است، می تواند به یکی از همه گیرترین سویه های این ویروس در ایالات متحده تبدیل گردد.

آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور در نشست خبری گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا گفت: سویه دلتا (یا همان کرونای هندی) در انگلیس به سرعت در حال ظاهر شدن به عنوان سویه حاکم بر همه گیری است و نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق در ایالات متحده هم رخ دهد.

وی افزود: با صحبت با مسئولان بهداشتی انگلیس دریافتیم که انتقال این سویه خطرناک ویروس به سرعت در میان گروه سنی جوان تر 12 تا 20 سال در حال اوج گیری است و اطمینان یافتن از حفاظت از این گروه اینجا در ایالات متحده از دغدغه های ما است.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از روزنامه نیویورک پست نوشت: به گفته فائوچی، آمار ابتلا به سویه دلتای کووید-19 حدود 6 درصد کل موارد ابتلا در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

بنابر آمارهای رسمی این کشور در حال حاضر بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در دنیا دارد و با بیش از 34.2 میلیون مبتلا و بیش از 613 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار گرفته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49530

به "هشدار جدی فائوچی در خصوص خطر شیوع نوع هندی کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی فائوچی در خصوص خطر شیوع نوع هندی کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید