هشدار رئیس جمهور ایتالیا نسبت به وقوع درگیری های خشونت بار داخلی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: رئیس جمهور ایتالیا هشدار داد اگر دولت اصلاحات لازم با هدف کاهش فشار بر مردم را اجرا نکند این کشور با ناآرامی های خشونت آمیز اجتماعی روبرو خواهد شد.

هشدار رئیس جمهور ایتالیا نسبت به وقوع درگیری های خشونت بار داخلی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ هشدار جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا نسبت به خطر وقوع ناآرامی های خشونت بار داخلی در حالی است که اعتراضات نسبت به سیاست های اقتصادی دولت در یک هفته اخیر در سراسر ایتالیا ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است که با بدهی سنگین 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است و بالاترین نرخ بدهی در بین کشورهای عضو یورو را پس از یونان در اختیار دارد. ایتالیا با طولانی ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر بازارهای اقتصادی اروپا وارد نموده است. رشد اقتصادی ایتالیا در ده سال گذشته پایین ترین حد در بین کشورهای منطقه یورو بوده است. نرخ بیکاری ایتالیا به بیش از 12 درصد رسیده و این رقم در بین جوانان زیر 25 سال از مرز 40 درصد فراتر رفته است. مردم ایتالیا نسبت به گسترش بیکاری و اجرای سیاست های ریاضتی دولت به شدت معترض هستند.

گسترش مفاسد اقتصادی در بین سیاستمداران ایتالیایی نیز به خشم و نفرت مردم دامن زده است. گرچه نقش رئیس جمهور ایتالیا در تحولات سیاسی و اقتصادی بیشتر نمادین است ولی ناپولیتانو مجبور شده است تا از سیاستمداران بخواهد برای اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی اختلافات را کنار بگذارند.وی در سخنانی در کاخ ریاست جمهوری به احزاب سیاسی هشدار داد که در صورت عدم رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، کشور با ناآرامی های گسترده اجتماعی روبرو خواهد شد.

وی گفت، بحران اقتصادی هنوز ما را آزار می دهد. دولت و مجلس ایتالیا باید برای رهایی از این وضعیت سیاست های مناسبی را تصویب و اجرا نمایند.هنوز بعضی کشورهای بزرگ اروپا مثل ایتالیا با مسائل زیادی در زمینه فقر روبرو هستند. حدود 18، 2 میلیون ایتالیایی با فقر روبرو هستند که این بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود و معادل 29، 2 درصد جمعیت این کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11389

به "هشدار رئیس جمهور ایتالیا نسبت به وقوع درگیری های خشونت بار داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور ایتالیا نسبت به وقوع درگیری های خشونت بار داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید