هشدار سازمان جهانی بهداشت: تأخیر در تأمین واکسن و فرایند آهسته واکسیناسیون عامل جهش ویروس کرونا

به گزارش بلاگ پو، سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد، موج جدیدی از عفونت کووید 19 در آفریقا که با جهش ویروس همراه است، به دلیل تأخیر در تأمین واکسن و فرایند آهسته واکسیناسیون است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: تأخیر در تأمین واکسن و فرایند آهسته واکسیناسیون عامل جهش ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد، موج جدیدی از عفونت کووید 19 در آفریقا که با جهش ویروس همراه است، به دلیل تأخیر در تأمین واکسن و فرایند آهسته واکسیناسیون است.

به گفته این سازمان، کمبود جدی واکسن آفریقا را در معرض موج جدیدی از کرونا قرار می دهد, علاوه بر این ممکن است موج بعدی کووید 19 همراه با جهش های جدید باشد.

نوع B.1.617 که برای اولین بار در هند پیدا شد، حداقل در یک کشور آفریقایی گزارش شده است. سویه B1.351 که اولین بار در آفریقای جنوبی یافت شد، در 23 کشور آفریقایی در حال گسترش است و سویه B1.1.7 که اولین بار در انگلیس شناخته شد، در 20 کشور جهان یافت شده است.

موتاپی، استاد عفونت و ایمنی بهداشت جهانی و مدیر مشترک آکادمی بهداشت جهانی در دانشگاه ادینبورگ درباره پیامدهای انواع SARS-CoV-2 و آنچه که به عنوان گونه آفریقایی ویروس کرونا مشهور شده توضیح می دهد: جهش در ویروس ها فقط هنگامی قابل توجه است که خصوصیات مهمی از ویروس مانند توانایی آن در آلوده شدن میزبان های مختلف، میزان انتقال، توانایی فرار از سیستم ایمنی بدن میزبان، واکسن ها، روش های درمانی و تشخیصی، ایجاد آسیب شناسی یا شدت بیماری را تغییر دهدو گونه آفریقایی در این دسته قرار می گیرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48217

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت: تأخیر در تأمین واکسن و فرایند آهسته واکسیناسیون عامل جهش ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت: تأخیر در تأمین واکسن و فرایند آهسته واکسیناسیون عامل جهش ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید