هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر در 2 استان کشور

به گزارش بلاگ پو، کارشناس هواشناسی گفت: در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی احتمال سیلاب ناگهانی و بالا آمدن آب سطح رودخانه ها وجود دارد.

هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر در 2 استان کشور

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه ها، سیلاب ناگهانی و وقوع تگرگ و صاعقه وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می گردد در حاشیه رودخانه ها قرار نگیرد و از جابه جایی عشایر کوچ رو خودداری گردد.

وی اضافه نمود: امروز برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می گردد.

نقشینه از نفوذ جریانات سرد شمالی بر سواحل دریای خزر اطلاع داد و گفت: امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی برای استان های سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران اطلاع داد و گفت: روز دوشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شمالی بارش تداوم می یابد، ضمن آنکه برای بخش های مرکز و شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گفته وی، شدت بارش های فردا در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه روز سه شنبه از میزان بارش ها در شمال غرب کاسته می گردد، اعلام کرد: این در حالی است که در سواحل شمال و شمال شرق بارش ها تداوم می یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: اواخر وقت سه شنبه موج بارشی از شمال شرق عبور می نماید و روز چهارشنبه بارش از شمال غرب شروع می گردد.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه بارش در شمال غرب پراکنده خواهد بود، گفت: روز پنج شنبه روی سواحل شمال و شمال شرق بارانی خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: امروز در جنوب استان تهران، استان های مرکزی، قم و دریای خزر و بیشتر مناطق نیمه غربی وزش باد سرعت می گیرد و حالت تند باد می گردد.

به گفته نقشینه، امروز بر روی نوار غربی، استان های واقع در غرب کشور گرد و خاک و کاهش دید خواهیم داشت.

وی از تشدید شدت بارش باران در بعضی استان ها اطلاع داد و گفت: روز دوشنبه در استان های تهران، غرب، جنوب غرب کشور، غرب استان اصفهان، مرکزی، سمنان، خراسان رضوی و روز سه شنبه در تهران، خوزستان، شرق یزد، شرق کرمات و نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گفته وی، روز دوشنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و روزهای سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران گفت: طی 5 روز آینده آسمان تهران صاف خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه دمای تهران کاهش می یابد، اعلام کرد: امروز بیشینه دمای تهران 27 درجه سانتی گراد، دوشنبه 25 درجه و سه شنبه 24 درجه سانتی گراد خواهد بود و مجدد روز چهارشنبه دمای تهران افزایش می یابد.

وی ادامه داد: امروز در نواحی شمال استان افزایش ابر، رگبار و وزش باد خواهیم داشت و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گاهی وزش باد و در نواحی مستعد گرد و خاک خواهیم داشت.

نقشینه در انتها توضیح داد: روز چهارشنبه آسمان تهران صاف است و برای پنج شنبه افزایش ابر و رگبار باران پیش بینی می گردد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26078

به "هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر در 2 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر در 2 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید