هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره عواقب شرکت مجدد کشورش در انتخابات اروپا

به گزارش بلاگ پو، وزیر آموزش انگلیس مشارکت مجدد کشورش در انتخابات پارلمانی اروپا در صورت تعویق تاریخ برگزیت را خطری موجودیتی برای حزب نخست وزیر انگلیس دانست.

هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره عواقب شرکت مجدد کشورش در انتخابات اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، نادیم زهاوی، Nadhim Zahawi وزیر آموزش انگلیس درباره مشارکت مجدد کشورش در انتخابات مجلسی اروپا هشدار داده و در سخنانی تاکید نمود که اگر انگلیس همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند این کشور باید همچنین در انتخابات مجلسی اواخر ماه می اروپا شرکت کند.

زهاوی که از نمایندگان حزب محافظه کار انگلیس است همچنین توضیح داد که مشارکت انگلیس در این انتخابات اروپایی یک خطر موجودیتی برای حزب نخست وزیر ما ترزا می خواهد بود. وی این مشارکت را یک نامه خداحافظی قبل از یک خودکشی برای حزب محافظه کار دانست.

انگلیس باید تا نشست ویژه اتحادیه اروپا درباره برگزیت که در چهارشنبه آینده برگزار می گردد به اتحادیه اروپا بگوید که چگونه می خواهد از این اتحادیه خارج گردد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس اخیرا طی نامه ای به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا خواهان تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تاریخ 30 ژوئن 2019 (9 تیرماه) شده است .

ترزا می همچنین از آمادگی دولت برای آماده سازی این کشور برای شرکت در انتخابات اروپایی که از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می گردد اطلاع داد .

چند روز پیش مجلس عوام انگلیس از نخست وزیر محافظه کار این کشور خواست تا از اتحادیه اروپا برای تمدید مهلت اجرایی شدن برگزیت، زمان بیشتری بخواهد اما هنوز معلوم نیست اتحادیه اروپا با این درخواست موافقت کند .

این در حالی است که یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا روز آدینه اظهار داشت که رئیس شورای اروپا احتمالا طرح تعلیق خروج انگلیس از این اتحادیه به شکلی منعطف و به مدت 12 ماه را مطرح خواهد نمود .

به گزارش یورونیوز، پیشنهاد تعلیق انعطاف پذیر برگزیت روز آدینه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد. به گفته این مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا براساس پیشنهاد فوق بریتانیا امکان خروج از اتحادیه اروپا پیش از سرانجام مهلت 12 ماهه را خواهد داشت .

قرار است پیشنهاد تعلیق انعطاف پذیر برگزیت روز 10 آوریل در اجلاس اتحادیه اروپا به ترزا می ارائه گردد .

در صورت پذیرش پیشنهاد اتحادیه اروپا از سوی لندن، بریتانیا مجبور به برگزاری انتخابات اروپا در ماه مه امسال میلادی خواهد شد .

سران کشورهای اروپایی باید در این باره در نشست آینده اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه برگزار می گردد به توافقی دست یابند. این مسئله که دولت انگلیس چگونه می خواهد یک برگزیت منظم را اجرایی کند همچنان کاملا نامشخص است .

مجلس عوام بریتانیا تاکنون سه بار با توافقی که نخست وزیر کشور با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت به دست آورده مخالفت نموده است. این در حالی است که مجلس بریتانیا همچنین با همه پیشنهادات جایگزین تاکنون مخالفت نموده است .

دولت انگلیس در حال حاضر مذاکراتی را با اپوزیسیون به منظور یافتن راه حلی برای خروج از برگزیت انجام می دهد. در مجلس انگلیس درباره قانونی بحث و گفتگو می گردد که دولت را به یک تعویق مجدد تاریخ برگزیت وادارد تا از خروج نامنظم این کشور در 12 آوریل جلوگیری گردد .

در چهارشنبه آینده سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی ویژه در بروکسل با هم دیدار و مصاحبه خواهند کرد. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم تاکید نموده است که ترزا می باید قبل از این دیدار بگوید که چگونه می خواهد به جهت برگزیت ادامه دهد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5922

به "هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره عواقب شرکت مجدد کشورش در انتخابات اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره عواقب شرکت مجدد کشورش در انتخابات اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید