واشنگتن به دنبال کشاندن دوبارهاون به پای میز مذاکره

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز(یکشنبه) در یک کنفرانس رسانه ای از کوشش فعالانه آمریکا برای متقاعد کردن کره شمالی به ازسرگیری مذاکرات اطلاع داد.

واشنگتن به دنبال کشاندن دوبارهاون به پای میز مذاکره

به گزارش خبرگزاری رویترز، چونگ ایویی یونگ گفت: ضرب الاجل معین شده از سوی کره شمالی برای آمریکا را بسیار جدی گرفتیم.کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در آوریل سال جاری، ضرب الاجلی یکساله را برای نمایش انعطاف پذیری بیشتر از سوی آمریکا معین کرد و هشدار داد، واشنگتن این مهلت را نادیده نگیرد.

یک دیپلمات ارشد کره شمالی آدینه گفت، فرصت پیشبرد مذاکره با آمریکا در حال اتمام است و پیونگ یانگ انتظار دارد واشنگتن تا انتها سال جاری به انجام اقدامات متقابل مبادرت ورزد.

چونگ خاطر نشان کرد، در صورتی که این مهلت بدون حصول نتیجه مثبتی به انتها برسد، کره جنوبی طرح های احتیاطی مختلفی را آماده می نماید.

وی همچنین خاطر نشان کرد، برگزاری دور سوم نشست سران آمریکا و کره شمالی در گرو مذاکرات مقامات عالیرتبه دو طرف و حصول پیشرفت قابل توجه است.

دونالد ترامپ و کیم سال گذشته برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و به توافقی مبهم در زمینه برچیدن برنامه هسته ای پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم ها دست یافتند که تا به امروز عملی نشد.

نشست دوم این دو به فوریه سال جاری در هانوی ویتنام برمی شود که بدون نتیجه انتها یافت و به توقف مذاکرات کاری نمایندگان هسته ای دو کشور منتهی شد.

ترامپ و کیم آخر ژوئن سال جاری نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار و گفت وگو کردند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15587

به "واشنگتن به دنبال کشاندن دوبارهاون به پای میز مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن به دنبال کشاندن دوبارهاون به پای میز مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید