وزرای خارجه چین و انگلیس درباره هنگ کنگ مصاحبه کردند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلویزیون دولتی چین، وانگ یی، وزیرخارجه چین در گفتگوی تلفنی با دومینیک راب، وزیرخارجه انگلیس اظهار امیدواری کرد که لندن به حق مشروع چین درباره تصویب و اجرای قانون امنیت ملی هنگ کنگ احترام بگذارد.

وزرای خارجه چین و انگلیس درباره هنگ کنگ مصاحبه کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این گزارش گفته شده که وزیرخارجه چین به همتای انگلیسی خود مسئولیت مشترک تأمین امنیت، ثبات و توسعه جهانی را یادآور شده و بر مزایای تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید نمود.

وانگ یی در این تبادل نظر همچنین به همتای انگلیسی خود تاکید نمود که ثبات استراتژیک و صلح بین المللی به دلیل اقدامات یکجانبه آسیب دیده و از لندن خواست تا با توجه به مسئولیت بین المللی در راستای همکاری های مشترک براساس حقوق بین الملل این همکاری ها افزایش یابد.

روابط پکن و لندن به تازگی به دلیل تصویب قانون جنجالی امنیت ملی مرتبط با هنگ کنگ در چین پرتنش شده و لندن هشدار داده است در صورت اجرایی شدن این قانون، زمینه اقامت شهروندان هنگ کنگی در انگلیس را فراهم خواهد نمود.

بر اساس این قانون، دولت چین می تواند با استناد به مفاد آن هرگونه اقدام علیه امنیت ملی مانند براندازی، ترغیب به شورش و خیانت به وطن در هنگ کنگ را ممنوع کند.

قانون مذکور بدون احتیاج به تصویب در مجلس محلی هنگ کنگ از سال میلادی آینده در این منطقه به اجرا گذاشته خواهد شد، و چین تا کنون مخالفت ها و اظهارات کشورهای غربی و آمریکا در امور هنگ کنگ را به عنوان مداخلات در امور داخلی خود محکوم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 17 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27689

به "وزرای خارجه چین و انگلیس درباره هنگ کنگ مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه چین و انگلیس درباره هنگ کنگ مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید