وزیر دارایی آلمان: انتظار راهکار سریعی برای بحران یونان نمی رود

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان تأکید کرد که انتظار یک توافق سریع درباره تداوم یاری های اقتصادی به یونان و حل این مسئله نمی رود.

وزیر دارایی آلمان: انتظار راهکار سریعی برای بحران یونان نمی رود

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات، موضع گیری ها در بحران یونان همچنان سخت گیرانه تر می گردد. ولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان انتظار یک توافق سریع را درباره کمکهای مالی برای آتن که در معرض تهدید ورشکستگی دولتی واقع شده است، ندارد.

وی در آغاز نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: در دیدار گروه یورو در خاتمه هفته آینده در ریگا هیچ راه حلی برای بحران یونان انتظار نمی رود. هیچ چیز جدیدی وجود ندارد و من مطمئن نیستم که ما هفته آینده در ریگا چیز جدیدی داشته باشیم.

گیانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان نیز در حاشیه این نشست مالی برای درک مواضع خود تبلیغ کرد. وی همچنین در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

به گفته ناظران وی در گفتگویی کوتاه با اوباما از وی درخواست کرد که فشار بیشتری روی اروپاییان وارد کند تا به دنبال راه چاره مذاکره با یونان بگردند. وی در این راستا با اوباما اتفاق نظر داشت که همه طرفها باید انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

وزیر دارایی یونان همچنین دیدارهایی با وزیر دارایی آمریکا و رئیس بانک مرکزی اروپا خواهد داشت.

وی همچنین در یک سخنرانی در انستیتو بروکینگز آمریکا درخواست های وام دهندگان بین المللی برای تداوم اقدامات ریاضتی را رد نموده اما همزمان آمادگی برای توافق را اعلام نمود.

ینز وایدمن رئیس بانک مرکزی آلمان نیز این را پوچ و بی فایده دانست که یونان بدون در پیش دریافت شرایط و برنامه های اصلاحی کمکهای مالی بیشتری دریافت کند.

وام دهندگان بین المللی به یونان اعطای کمکهای حمایتی حدود 7.2میلیارد یورویی به یونان را متوقف نموده اند. این کمکها باید زمانی آزاد گردد که آتن یک لیست تعیین از اصلاحات را ارائه داده و همچنین آن را اجرایی کند. شرکای یوروی یونان بر این عقیده اند که این روند با مشکل روبرو شده است. آنها برنامه های کمکی فعلی به یونان را تا خاتمه ماه ژوئن تمدید نموده اند.

کارشناسانی از آتن و انستیتوهای وام دهنده به یونان همچنین در خاتمه هفته جاری در بروکسل با هم دیدار می نمایند تا درباره لیست اصلاحی درخواست شده با هم مشاوره نمایند.

وزیر دارایی آلمان در حالی درباره دستیابی به توافق با یونان ابراز تردید نموده است که محافل دولتی آتن به خلاف آن خود را نسبت به این مسئله که تا خاتمه ماه به راه حلی دست پیدا نمایند خوشبین نشان می دهند.

با توجه به بحران مالی سخت یونانی ها همیشه پولهای بیشتری را از حساب های بانکی خود بیرون می کشند و سپرده ها بر اساس اطلاعات انستیتوهای پولی به پایین ترین حالت خود از زمان آغاز بحران بدهی ها در این کشور رسیده است.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11475

به "وزیر دارایی آلمان: انتظار راهکار سریعی برای بحران یونان نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی آلمان: انتظار راهکار سریعی برای بحران یونان نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید