وزیر دارایی کویت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس می شود

به گزارش بلاگ پو، یک روزنامه کویتی نوشت که نایف الحجرف وزیر دارایی این کشور به عنوان دبیر کل جدید شورای همکاری خلیج فارس منصوب خواهد شد.

وزیر دارایی کویت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی خودداری عمان از معرفی فردی به عنوان نامزد تصدی سِمت دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس، کویت وزیر دارایی این کشور را برای تصدی این سِمت معرفی کرده است.

روزنامه کویتیالرأی با اعلام این مطلب نوشت که نایف الحجرف دبیر کل جدید شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد و بزودی از سِمت فعلی خود به عنوان وزیر دارایی استعفا کرده و سِمت جدید دبیر کلی این شورا را عهده دار خواهد شد.

الرأی به نقل از برخی منابعی که اشاره ای به نام آنها نکرده است، نوشت که کویت در چند ماه گذشته تماس هایی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس برقرار و موافقت آن ها را با مشخص الحجرف به عنوان دبیر کل جدید کسب کرده است.

منابع مذکور با اشاره به اینکه الحجرف فرد مورد اعتماد امیر کویت است، افزود که او می تواند نماینده خوبی برای کویت و کشورهای عضو شورای همکاری باشد و قادر است خط ومشی دیپلماتیک کویت و میانجی گری آن برای سرانجام دادن به اختلافات اعضای شورا را ادامه بدهد.

برخی منابع دیپلماتیک نیز گفتند که وضعیت کنونی شورای همکاری نیازمند تقویت ایفای نقش مهم کویت است.

الحجرف نیز در مصاحبه با الرأی گفت که کویت نام مرا به عنوان نامزدی تصدی سِمت دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس به اعضا اعلام کرده که در صورت موافقت اعضا، دیگر سِمت وزارتی نخواهم داشت.

هم اکنون عبداللطیف بن راشد الزیانی از کشور بحرین سِمت دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس را بر عهده دارد. او از سال 2011 این سِمت را عهده دار شده است.

ص

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15194

به "وزیر دارایی کویت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی کویت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید