ویتامینی که شاید به در امان ماندن از کرونا یاری کند

به گزارش بلاگ پو، محققان باور دارند، مصرف یک ویتامین ممکن است به مقابله با ویروس کرونا یاری کند و هنگام بروز اولیه بیماری منجر به بهبودی مبتلایان گردد؛ با این حال آنالیز های بیشتری در این زمینه باید صورت بگیرد.

ویتامینی که شاید به در امان ماندن از کرونا یاری کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد ویتامین دی که بعداً به عنوان درمانی برای سل مورد آنالیز نهاده شد، می تواند به افراد در مقابله با ویروس کرونا یاری کند.

محققان باور دارند، کمبود این ویتامین می تواند ایمنی بدن را کاهش دهد؛ بنابراین اگر کمبود ویتامین دی داشته باشیم مقابله با ویروس کرونا برای بدن سخت تر می گردد.

محققان اسپانیایی باور دارند باید گزینه های درمانی برای محافظت از کروناویروس را آنالیز نمایند؛ تحقیقات قبلی نشان داده ویتامین دی که عمدتا از قرار دریافت در معرض آفتاب تأمین می گردد برای یک سیستم ایمنی سالم لازم است و می تواند به محافظت در برابر سایر عفونت های تنفسی یاری کند.

اکنون محققان اسپانیایی یک آزمایش ده هفته ای را شروع نموده اند تا ببینند آیا ویتامین دی نیز می تواند به مقابله با Covid-19 یاری کند یا خیر؛ محققان دانشگاه گرانادا در حال اجرا یک کارآزمایی هستند تا آنالیز نمایند که آیا دوز بالای ویتامین D می تواند علائم خفیف Covid-19 مانند سردرد ، تب و خستگی را درمان کند و از وخیم شدن حال بیماران و احتیاج به مراقبت های بیمارستانی جلوگیری کن یا خیر.

برای عملی شدن این آزمایش، دویست بیمار 40 تا 70 ساله روزانه 625 میکروگرم ویتامین دی دریافت می نمایند؛ این میزان به مراتب بالاتر از دوز 10 میلی گرم توصیه شده در انگلیس است.

اگر این کارآزمایی نشان دهد که ویتامین D مانع پیشرفت ویروس کرونا می گردد، می تواند به عنوان یک درمان در جامعه و بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، برای تأیید یافته ها و دوز مورد احتیاج برای تأثیر ، مطالعات بیشتری مورد احتیاج خواهد بود.

آلیسون تدستون، متخصص تغذیه در بهداشت عمومی انگلیس می گوید: هنوز شواهد کافی برای حمایت از توصیه ویتامین دی برای کاهش خطر ابتلا به Covid-19 وجود ندارد.

منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین، شیر و تخم مرغ، نور آفتاب است، به طوری که 10 تا 20 دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، احتیاج روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین می نماید.

محققان تأکید می نمایند، پزشکان و متخصصان باید میزان مصرف ویتامین دی را برای افراد مشخص نمایند تا از عوارض مصرف بیش از حد آنها جلوگیری گردد.

انتهای پیغام/

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24429

به "ویتامینی که شاید به در امان ماندن از کرونا یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامینی که شاید به در امان ماندن از کرونا یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید