پیشنهاد چینی ها برای فراوری دارو در چابهار

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از پیشنهاد چینی ها برای فراوری دارو در این منطقه با هدف توزیع و مصرف در کشورهای مسلمان با برند حلال اطلاع داد.

پیشنهاد چینی ها برای فراوری دارو در چابهار

عبدالرحیم کردی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به درخواست چینی ها مبنی بر فعالیت در منطقه آزاد چابهار به منظور فراوری دارو برای مصرف در کشورهای مسلمان و منطقه با برند حلال، اظهار کرد: چینی ها پیشنهادی را در ارتباط با فراوری دارو به جهت عرضه به کشورهای منطقه ای و اسلامی ارائه نموده اند که این پیشنهاد در دست آنالیز است و یکی از موضوعاتی است که می تواند زمینه همکاری های مناسبی را فراهم کند. در عین حال باید بدانیم که چینی ها در زمینه فراوری دارو موفق هستند و بازارهای مناسبی نیز دارند.

وی ادامه داد: چینی ها درخواست نموده اند که زمینه برای فعالیت آنها جهت فراوری دارو به منظور عرضه در کشورهای مسلمان و منطقه ای با برند حلال، در منطقه آزاد چابهار فرآهم گردد تا با توجه به ملاحظاتی که مسلمانان در مسائل مختلف از جمله مصارف دارویی دارند، بتوانند داروی با برند حلال را در ایران و در منطقه آزاد چابهار فراوری نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این که از پیشنهاد چینی ها در این رابطه استقبال نموده ایم، گفت: براساس مذاکرات انجام شده آنها علاوه بر این که می توانند با داروسازان داخلی به صورت مشترک فعالیت خود را انجام دهند، خواهند توانست به صورت مستقیم در این رابطه سرمایه گذاری نمایند و امکانات لازم جهت فراوری دارو با مشخصات مذکور در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

با تور چین از آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایجاد زون (منطقه) تخصصی تجهیزات پزشکی و صنایع دارویی یکی از برنامه های مدنظر در منطقه آزاد چابهار بوده که به نظر می رسد با توجه به پیشنهاد ارائه شده از سوی چینی ها جهت فراوری دارو برای مصرف در کشورهای مسلمان و منطقه ای با برند حلال، بتوان این اتفاق را سرآغاز فصلی جدید در راستای ایجاد این زون تلقی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2472

به "پیشنهاد چینی ها برای فراوری دارو در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد چینی ها برای فراوری دارو در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید