پیش نویس قطعنامه ویروس کرونا تقدیم شورای امنیت شد

به گزارش بلاگ پو، شورای امنیت بررسی پیش نویس قطعنامه تهیه شده توسط تونس و فرانسه درباره ویروس کرونا را آغاز کرد؛ پیش نویس قطعنامه ای که در مواجهه با پاندمی ویروس کرونا خواستار تقویت هماهنگی ها و توقف کلی اقدامات خصمانه در درگیری ها شده است.

پیش نویس قطعنامه ویروس کرونا تقدیم شورای امنیت شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پیش نویس سه صفحه ای تقدیم 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل شد.

این پیش نویس بر لزوم فوری تقویت هماهنگی ها در بین تمامی کشورها تاکید دارد و خواستار توقف فوری و کامل اقدامات خصمانه در تمامی کشورها است.

این پیش نویس همچنین از تمامی احزاب و طرف ها در درگیری های مسلحانه می خواهد تا فورا در یک آتش بس پایدار بشردوستانه برای 30 روز آینده مشارکت کنند.

اما این پیش نویس عملیات نظامی علیه گروه های داعش، القاعده و جبهه النصره و تمامی ماهیت های تروریستی ثبت شده توسط شورای امنیت را مستثنی می کند.

دیپلمات ها که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: پس از آنکه کشورهای عضو شورای امنیت نظرات اولیه خود را درباره این پیش نویس ابراز کنند، مذاکرات به زودی آغاز خواهد شد.

یکی از این دیپلمات ها گفت: تا به امروز هیچ مذاکره ای در این رابطه برگزار نشده است. رای گیری درباره این پیش نویس قطعنامه احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه های روسیه، رهبران پنج عضو دائم شورای امنیت در نشستی که احتمالا روز جمعه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود، برای پیشبرد این متن به صورت قاطعانه تلاش خواهند کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ماه گذشته در حالی که جهان با پاندمی کرونا مبارزه می کند، خواستار یک آتش بس جهانی شده است.

هرگونه توقف در مبارزات می تواند مهم و اساسی باشد چرا که تمامی کشورها در حال مبارزه با پاندمی کرونا هستند و این آتش بس اجازه می دهد کمک ها حیاتی به دست افراد نیازمند برسد.

این پیش نویس نتیجه هفته ها مذاکره میان 10 عضو غیردائم شورای امنیت به رهبری تونس و اعضای دائم به رهبری فرانسه است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: بسیار مهم است که شورای امنیت در خصوص بحران کنونی که کل جهان را گرفتار کرده، با یک صدای واحد صحبت کند. ما به شدت قدردان اظهارنظر قاطع و واحد شورای امنیت در این باره هستیم.

یکی از پاراگراف های این پیش نویس مربوط به سازمان بهداشت جهانی است که خالی مانده و در پایان مذاکرات درباره آن تصمیم گیری می شود. ،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 4 تیر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25103

به "پیش نویس قطعنامه ویروس کرونا تقدیم شورای امنیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قطعنامه ویروس کرونا تقدیم شورای امنیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید