چطور در هواپیما و فرودگاه به کرونا مبتلا نشویم؟

به گزارش بلاگ پو، راه های جلوگیری از ابتلا به کرونا در هواپیما و فرودگاه

با بروز واکسن COVID-19 احتمال از بین رفتن این ویروس وجود دارد. اما واکسیناسیون گسترده زمان زیادی می برد. در عین حال با آغاز واکسیناسیون، سفرهای هواپیمایی افزایش پیدا نموده اند. از طرفی احتمال مبتلا شدن به ویروس همچنان پابرجاست. احتما ابتلا به ویروس برای افرادی که هنوز واکسینه نشده اند، بالا تر است. پس ضروری است هنگام سفر برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در هواپیما که مسافران در تماس نزدیک با یکدیگر هستند، مواردی را رعایت نمایند. اگر می خواهید شما هم سفرهای هوایی امنی داشته باشید، می توانید با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید.

چطور در هواپیما و فرودگاه به کرونا مبتلا نشویم؟

هنگام رزرو بلیط انتخاب های مطمئنی داشته باشید

کاهش خطر ابتلا به COVID در سفرهای هوایی با تصمیماتی که هنگام رزرو پرواز گرفته می گردد، شروع می گردد. درواقع برای کاهش و جلوگیری از ابتلا به کرونا در هواپیما و فرودگاه باید از سفر در روزهای تعطیل خودداری کنید. بعلاوه بهتر است که مسافت های نزدیک برای سفر با هواپیما انتخاب گردد. مرحله بعد آنالیز وب سایت های شرکت های هواپیمایی است.

اینکه چه اندازه اقدامات ایمنی در پایانه ها و هواپیماها صورت می گیرد را آنالیز کنید. بسیاری از ایرلاین ها اقدامات ایمنی چشمگیری را در هواپیماهای خود اعمال می نمایند که شامل خالی نگه داشتن صندلی های میانی هواپیما، استفاده از سیستم های تهویه و گردش هوا در کابین هواپیما و ارائه بسته های بهداشتی می گردد. همین عوامل سبب کاهش انتشار ویروس کرونا می گردد.

واکسن های مورد تایید برای سفر

تماس فیزیکی با محیط را به حداقل برسانید

هنگام ورود به فرودگاه باید حداقل تماس با محیط را داشته باشید. بر اساس گزارش مجله پزشکی نیوانگلند، در حال حاضر تدابیری در نظر گرفته شده است تا فرودگاه ها تا حد ممکن لمسی شوند، زیرا ویروس ماندگاری بالایی بر روی فولاد و پلاستیک تا 72 ساعت دارند.

به عبارتی از مسافران خواسته می گردد که گذرنامه های خود را اسکن نموده و از امکانات لمسی فرودگاه برای حداقل نگه داشتن تماس استفاده نمایند. بنابراین در سفرهای خود باید از تماس با دستگاه های خودپرداز فرودگاه خودداری کنید. به همین علت توصیه می گردد که پول کافی برای سفر به همراه داشته باشید و در صورت امکان از پرداخت بدون تماس بهره ببرید.

مکان های با ریسک بالای بیماری در فرودگاه و هواپیما

به طور کلی مکان های زیر در فرودگاه و هواپیما از ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری برخوردار هستند:

  • خودپردازها
  • میز آنالیز پاسپورت
  • محوطه بازی بچه ها
  • نرده های پله برقی
  • فروشگاه های داخل فرودگاه
  • صندلی کنترل امنیتی
  • دسته های صندلی
  • کمربند
  • دستگیره دستشویی

مواد ضدعفونی نماینده همراه داشته باشید

فرودگاه ها و هواپیماها پر از سطوحی هستند که می توانند ناقل ویروس کرونا باشند. خطوط هوایی سعی می نمایند تعداد مواردی را که مسافران باید به آنها دست بزنند را کاهش دهند. اما نمی توان همواره از دست زدن به دستگیره های در، نرده های پله برقی و پاکت خوراکی ها خودداری کرد. برای این امر و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در هواپیما و فرودگاه بهتر است که از مواد ضدعفونی نماینده استفاده گردد.

مواد ضدعفونی نماینده دست با 60 درصد الکل می توانند پس از لمس هر سطحی مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر این، باید از دست زدن به صورت خودداری کنید. کرونا ویروس تازه نمی تواند شما را به وسیله پوست بیمار کند، اما اگر ذرات ویروسی روی دستان شما وجود داشته باشد و یکی از غشاهای مخاطی صورت خود (مانند دهان، بینی یا پلک ها) را لمس کنید امکان مبتلا شدن به این بیماری وجود خواهد داشت.

کشورهایی که واکسن کرونا می زنند

فاصله خود را حفظ کنید

به سختی می توان در فرودگاه فاصله های فیزیکی را ایجاد کرد. اما باید بدانید که نزدیک شدن به افراد دیگر احتمال خطر ابتلا به ویروس کرونا افزایش می دهد. پس هنگام انتظار برای سوار شدن به هواپیما سعی کنید بین خود و دیگران 1/5 متر فاصله ایجاد کنید.

ماسک های استاندارد بزنید

برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا باید از ماسک صورت، به درستی بهره ببرید. سیستم های تصفیه HEPA در هواپیما، نمی توانند از بروز عطسه و سرفه سایر مسافران جلوگیری نمایند. به همین علت استفاده از ماسک های پزشکی و استاندارد بسیار توصیه می گردد.

زیرا ماسک های پزشکی برای مواقعی است که حداقل فاصله 1/5 متری با دیگران رعایت نمی گردد. ماسک های پزشکی با الزامات استاندارد اروپا مطابقت دارند در حالی که ماسک های پارچه ای ساخته شده، استاندارد نیستند. بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در هواپیما و فرودگاه حتما در طول سفر خود به مقدار کافی ماسک به همراه داشته باشید. به گفته سازمان بهداشت جهانی، هنگامی که ماسک مرطوب می گردد، نباید از آن استفاده کرد.

هنگامی که ماسک را برای خوردن یا نوشیدن برداشتید بلافاصله آن را با یک ماسک تازه جاگیزین کنید. بعلاوه مسافران باید مطمئن شوند که ماسک آن ها از بالای بینی تا پایین چانه را می پوشاند. در واقع ماسک نامناسب می تواند خطر انتقال را افزایش دهد. پس هر چهار ساعت یکبار یک ماسک تازه روی صورت خود بگذارید. بعلاوه الزامات ماسک برای کشور مقصد را هم آنالیز کنید.

به اسم مثال، مسافرانی که وارد ایتالیا می شوند، باید از ماسک جراحی یا FFP2 استفاده نمایند. پس بهتر است قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی خود مشورت کنید و چندین نوع ماسک مختلف، از جمله ماسک جراحی یا FFP2 به همراه داشته باشید.

از سفر در دوران پاندمی کرونا خودداری کنید

هیچ کس دوست ندارد که سفر خود را لغو کند، به ویژه اگر بعد از مدت ها قصد دیدار با خانواده خود را داشته باشد. متأسفانه، این ویروس به برنامه های سفر شما اهمیتی نمی دهد. قبل از سفر با هواپیما در نظر بگیرید که کشور مقصد موردنظر شما از لحاظ ابتلا به COVID-19 در چه شرایطی است. اگر شهر یا کشور مقصد شما در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است، بهتر است که سفر خود را به تعویق بیاندازید.

قطعا واکسن های کرونا ایمنی صد در صد در مقابل ویروس را به وجود نمی آورند. پس بهتر است همچنان احتیاط های لازم را انجام دهید و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید.

آیا در سفر با هواپیما دچار بیماری کرونا شده اید؟ اگر جوابتان مثبت است، هنگام سفر کدام موارد را رعایت نکردید؟

طاهره یلفانی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فلای تودی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53211

به "چطور در هواپیما و فرودگاه به کرونا مبتلا نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در هواپیما و فرودگاه به کرونا مبتلا نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید