چین در حال گسترش روابط مالی با کره شمالی است

به گزارش بلاگ پو، پکن- خبرنگاران- خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که راه اندازی یک پل ارتباطی میان دو منطقه از چین و کره شمالی نشان می دهد که پکن در حال گسترش روابط خود در عرصه های مالی و گردشگری با پیونگ یانگ است.

چین در حال گسترش روابط مالی با کره شمالی است

به گزارش خبرنگاران یونهاپ روز یکشنبه نوشت، پل ارتباطی که هفته گذشته میان دو کشور و پس از یک دوره طولانی از سال 2012 میلادی، گشایش یافت، منطقه جیان استان جی لین در شمال شرق چین را به شهر مرزی مانپو کره شمالی مرتبط می نماید.

البته این پل ظاهرا در سال 2016 میلادی تکمیل شده بود اما به دلیل تحریم های سازمان ملل و شورای امنیت تا کنون از آن استفاده ای صورت نگرفته بود و از هفته گذشته تردد میان دو کشور از این جهت آغاز شده است.

یونهاپ می نویسد با وجود تحریم های آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل، منابع آگاه راه اندازی این پل را نشانه ای از گسترش تبادلات مالی چین و کره شمالی می دانند.

این گزارش می افزاید البته بعید به نظر می رسد که چین با راه اندازی یک پل بتواند تحول عمده ای در مناسبات مالی با کره شمالی ایجاد کند اما طبیعتا روابط گسترده تر خواهد شد.

چین همچنین در حال ساخت یک بزرگراه بین جیان و تونگ خوا منطقه دیگری در استان جی لین در شمال شرق است که به نوشته این خبرگزاری یک جهت لجستیک و پشتیبانی جدید بین دو کشور خواهد بود.

کیم یون چول وزیر جدید وحدت کره جنوبی هم هفته گذشته در مراسم تحلیف خود گفت که کشورش میخواهد طرح های مالی با کره شمالی را به پیش ببرد و به پیشبرد صلح و ثبات و ایجاد رژیم دائمی صلح در شبه جزیره کره یاری کند.

وی تاکید نمود که باید از ثمره های صلحی که اکنون در شبه جزیره کره برقرار است، استفاده کرد معلوم نیست که دو کشور در آینده اگر فرصت امروز را از دست بدهند، چنین بختی داشته باشند.

وزیر وحدت کره جنوبی اگرچه به مورد خاصی اشاره نکرد اما از جمله مقام های این کشور است که از راه اندازی مجمع مرزی کایه سونگ و برقراری دوباره فعالیت گروه های گردشگری کره ای در کره شمالی حمایت می نماید.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4799

به "چین در حال گسترش روابط مالی با کره شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در حال گسترش روابط مالی با کره شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید