کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری با استفاده گسترده کودهای زیستی

به گزارش بلاگ پو، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی افزایش سطح عملکرد کشاورزی را از مزایای کودهای زیستی مطرح نمود و گفت: استفاده از این نوع کودها، کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری برای کشور به دنبال دارد.

کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری با استفاده گسترده کودهای زیستی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی قانعی ترکیب کودهای شیمیایی با زیستی و آلی را از برنامه های این ستاد نام برد و اضافه نمود: استفاده از کود زیستی می تواند 10 تا 20 درصد محصولات کشاورزی را افزایش دهد. همچنین می تواند یک سوم واردات کود شیمیایی را به ایران کاهش دهد.

وی این میزان واردات کود شیمیایی را معادل 200 میلیون دلار در سال ذکر کرد و ادامه داد: کودهای زیستی به مواد حاصل خیز کننده ای گفته می گردد که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم های سودمند خاک زی هستند.

قانعی اضافه نمود: کودهای زیستی، با ریز اندامگان های (میکروارگانیسم هایی) خود قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرایند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامین ها و دیگر مواد معدنی به ریشه خاک برسانند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به مزایای کاربرد کودهای زیستی نسبت به شیمیایی خاطر نشان کرد: مصرف کودهای زیستی کم هزینه هستند ضمن آنکه آلودگی زیست محیطی نیز ندارند. در واقع کودهای زیستی مواد نگهدارنده میکروارگانیزم های سودمند خاک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 667

به "کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری با استفاده گسترده کودهای زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری با استفاده گسترده کودهای زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید