کاهش میانگین سنی فوتی های کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: در طول دو ماه اخیر، متاسفانه هم میانگین سن ابتلا و هم میانگین سن فوتی ها در خراسان جنوبی کاهش پیدا کرده است.

کاهش میانگین سنی فوتی های کرونا در خراسان جنوبی

غلامرضا شریف زاده، چهارشنبه شب 14 آبان به خبرنگاران گفت: در طول مهر و آبان ماه موارد مرگ و میر از شاخص کشوری بالاتر بوده و 82 درصد موارد فوتی در گروه سنی 60 سال و بالاتر و 18 درصد موارد فوت در سن زیر 60 سال هستند، اما متاسفانه هم میانگین سن ابتلا و هم میانگین سن فوتی ها در خراسان جنوبی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگاران، وی افزود: وقتی سرعت گسترش اپیدمی زیاد شود همه گروه های سنی را درگیر می کند؛ هرچند شانس مرگ و میر در افراد دارای سن بالا و دارای بیماری زمینه ای بیشتر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان نمود: 52 درصد موارد ابتلا مربوط به شهر و 48 درصد مربوط به روستا است و از لحاظ جنسیت حدود 55 درصد موارد ابتلا مرد و 45 درصد زن است.

شریف زاده در خصوص اعمال محدودیت ها در استان گفت: از روز گذشته در شهرستان های بیرجند، قاین و طبس محدودیت های گروه شغلی 2 ، 3 و 4 را خواهیم داشت؛ همچنین نیروهای نظارتی در حوزه دانشگاه و اداره صمت، نظارت بر اجرای این محدودیت ها را دارند که امیداوریم با اجرای این محدودیت ها ما شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم که اگر بتوانیم محدودیت ها را به خوبی اجرا کنیم و پیک سوم را رد کنیم، در مراحل بعدی بیماری پیروز تر خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه تالارهای عروسی تعطیل شده، اما با این حال عروسی ها برگزار می شوند؛ لذا از هم استانی ها تقاضا می شود برای حفظ سلامت خود و اطرافیان از انتقال عروسی ها به مکانی که دانشگاه علوم پزشکی و ارگان های دیگر حق نظارت و ورود به آن محل را ندارند خودداری کنند چراکه کار شایسته ای نیست و ضرر آن برای کل مردم استان و جمعی که در آن مراسم هستند، خواهد بود؛ لذا باید عروسی ها و مراسم خود را به تعویق انداخته تا با سلامتی و کمترین تلفات بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36873

به "کاهش میانگین سنی فوتی های کرونا در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش میانگین سنی فوتی های کرونا در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید