کردهای سوریه ترکیه را متهم کردند، فرمانده قسد به سازمان ملل هشدار داد

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت:کانتون نمودها در شمال شرقی سوری بیان کرد، ارتش ترکیه در بعضی از این مناطق از تسلیحاتی که در عرصه بین المللی ممنوع است از جمله فسفر سفید استفاده نموده است. همچنین فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به آنالیز پیشنهاد ترکیه توسط سازمان ملل درباره ایجاد منطقه امن بیان کرد، مأموریت سازمان ملل حفاظت از ساکنان محلی است نه مشارکت در طرح های پاکسازی نژادی.

کردهای سوریه ترکیه را متهم کردند، فرمانده قسد به سازمان ملل هشدار داد

به گزارش خبرگزاری سانا، این اداره در بیانیه ای بیان کرد، تجاوزهای ترکیه علیه مردم شمال شرقی سوریه و نقض های گروه های تروریستی و مزدوران همپیمان ترکیه، که از لحاظ قانونی مستلزم پیگرد و دادگاهی شدن هستند، نقض آشکار قوانین و کنوانسیون های بین المللی محسوب می شوند و جنایت هایی که در عفرین رخ داده و همچنان رخ می دهند، شاهد زنده ای برای ضرورت تشکیل کمیته های تحقیقات هستند.

در این بیانیه آمده است، علاوه بر عفرین، جنایت هایی در مناطق رأس العین و تل ابیض از نهم اکتبر (زمان شروع عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه) تاکنون رخ داده و ترکیه و مزدورانش همچنان به نقض استانداردهای قانونی و اخلاقی ادامه می دهند و حتی از تسلیحات ممنوعه بین المللی در حق مردم سوریه استفاده می نمایند، تا جایی که تاکنون بیش از 30 غیرنظامی بی گناه از جمله بچه ها را با این تسلیحات هدف قرار داده اند.

کانتون کردها در شمال سوریه در این بیانیه از همه نهادها و سازمان های ذی ربط و در رأس آنها از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواست در این خصوص وارد عمل شده و موضع گیری نمایند.

همچنین کردها بر ضرورت پایبندی به بی طرفی و پیگیری نقض های ترکیه در استفاده از تسلیحات ممنوعه بین المللی تاکید نمودند.

ترکیه از نهم اکتبر در میان مخالفت ها و نقدها گسترده مقامات سوریه و بسیاری از کشورهای غربی و عربی، حمله به شمال شرقی سوریه را با یاری گروه های مسلح همپیمان خود شروع کرد که در اثر آن چندین تن غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

همچنین مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به اعلام سازمان ملل مبنی بر آنالیز پیشنهاد ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در سوریه بیان کرد، مأموریت سازمان ملل حفظ ساکنان محلی است نه مشارکت در طرح های پاکسازی نژادی.

وی در توییتی نوشت: اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیرامون امکان تشکیل کمیته آنالیز پیشنهاد ترکیه جهت ایجاد منطقه امن در مناطق تحت کنترل این کشور در سوریه به منزله تبانی خطرناک سازمان ملل با سیاست کشتارجمعی است.

عبدی در ادامه نوشت: در یک اقدام بسیار خطرناک، ترکیه کوشش می نماید، سیاست های کشتارجمعی و پاکسازی نژادی را در شمال سوریه تحت پوشش قوانین بین المللی اجرایی کند.

یکم نوامبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد نقشه ویژه برای ایجاد منطقه امن جدید برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان را عنوان نمود.

در این دیدار، گوترش بر لزوم احترام گذاشتن به اصول بنیادین برای تضمین حق بازگشت داوطلبانه و امن پناهجویان به کشور خود تاکید نمود و به اردوغان خبر داد که کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در اسرع وقت تیمی را به منظور آنالیز این پیشنهاد ترکیه تشکیل خواهد داد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15368

به "کردهای سوریه ترکیه را متهم کردند، فرمانده قسد به سازمان ملل هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردهای سوریه ترکیه را متهم کردند، فرمانده قسد به سازمان ملل هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید