کره شمالی: تصمیم آمریکا خطرناک است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، کره شمالی امروز دوشنبه تصمیم آمریکا جهت یاری به ساخت زیردریایی های هسته ای برای استرالیا را به اسم اقدامی بسیار نامطلوب و خطرناک که می تواند باعث شروع مسابقه تسلیحات هسته ای گردد، محکوم کرد.

کره شمالی: تصمیم آمریکا خطرناک است

رئیس بخش اخبار خارجی وزارت امور خارجه کره شمالی به خبرگزاری رسمی مرکزی کره (KCNA) گفت که در صورتی که این اقدام حتی اندکی بر امنیت این کشور تاثیر منفی بگذارد، کره شمالی متقابلاً اقدام خواهد نمود.

وی ادامه داد: اینها اقدامات بسیار نامطلوب و خطرناکی هستند که توازن راهبردی در منطقه آسیا و اقیانوسیه را بر هم می زند و باعث شروع زنجیره ای از رقابت تسلیحات هسته ای می گردد.

وی اضافه نمود: پیونگ یانگ از نزدیک به پس زمینه (ورای) تصمیم آمریکا نگاه می نماید.

مقام مذکور بعلاوه با اشاره به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گفت: نگرش دوجانبه آمریکا هنجار و نظم بین المللی پذیرفته شده جهانی را از بین می برد و صلح و ثبات جهانی را به طور جدی تهدید می نماید.

لازم به شرح است که استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54627

به "کره شمالی: تصمیم آمریکا خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: تصمیم آمریکا خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید