کرونا ضربه بزرگی به پیکر ژیمناستیک فارس وارد آورد

به گزارش بلاگ پو، قائم مقام هیات ژیمناستیک استان فارس گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی چندماهه سالن های ورزشی ضربه بسیاری به پیکر رشته ژیمناستیک وارد آورد.

کرونا ضربه بزرگی به پیکر ژیمناستیک فارس وارد آورد

به گزارش خبرنگار از ، سید علیرضا دیهیمی با تقدیر و تشکر از همه تلاشگران عرصه سلامت و کادر درمانی همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حوزه سلامت و آرزوی سلامتی برای بیماران و طلب و مغفرت برای جانباختگان کرونایی، گفت: شیوع این بیماری مسائلی برای ورزش و ورزشکاران ژیمناستیک به وجود آورد چراکه ژیمناستیک حتما باید زیر نظر مربیان و با آموزش حضوری صورت گیرد و بدون یاری مربی آسیب زاست. اما امیدواریم به یاری خداوند این مسائل بر طرف شود.

او با بیان اینکه هم اکنون 12هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فارس در رشته ژیمناستیک فعالیت می کنند، اظهار کرد: این ورزشکاران براساس تقویم ورزشی سالانه ای که از سوی هیات ژیمناستیک با محتوای آموزشی و فرهنگی تدوین می شود، فعالیت می کنند؛ اما متاسفانه در سال جاری فعلا به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی فضا های ورزشی اجرای آن امکان پذیر نیست.

این مقام ورزشی استان فارس ابراز داشت: در حال حاضر تنها، مربیان از نظر بدنسازی می توانند با ورزشکارانی که در قرنطینه خانگی به سر می برند، تمرین کنند و موضوع آموزش تعطیل است؛ گرچه مربیان تیم های منتخب استانی با هماهنگ سازی خود با شرایط موجود، از طریق ارائه فیلم های آموزشی با ورزشکاران ارتباط برقرار می کنند و تمرین های لازم را به آن ها می دهند؛ اما این کافی و بسنده نیست.

دیهیمی با بیان اینکه توجه رشته های ورزشی به ژیمناستیک برای افزایش عمر قهرمانی و تداوم آن، بسیار اهمیت دارد، گفت: یکی از دلایل کوتاه بودن عمر قهرمانی در کشور بی توجهی به این رشته است؛ از همین رو با آنکه در سال های گذشته زحمات بسیاری برای توسعه ژیمناستیک در فارس کشیده شده است و این استان به عنوان قطب ژیمناستیک محسوب می شده، طی چند سال اخیر به دلایل مختلفی شرایط مورد انتظار و مطلوب حاصل نشده است.

این مقام مسوول توسعه زیرساخت ها، توجه به ظرفیت های استان و ایجاد همدلی و صمیمیت بین خانواده ژیمناستیک فارس را از مهمترین اهداف این هیات ورزشی برشمرد.

او، عملکرد هیات ژیمناستیک استان فارس را در سالی که گذشت تشریح کرد و با اشاره به کسب مقام های قهرمانی در عرصه جهانی و ملی، عنوان داشت: در سال 98 سعیدرضا کیخا ژیمناستیک کار جهانی، بااخلاق و ارزنده فارس که تا به امروز شش حرکت جدید را به این ورزش افزوده است، پیروز شد مقام سوم جهان را در وسیله خرک حلقه به خود اختصاص دهد که افتخاری برای ایران اسلامی و ورزش شیراز است؛ همچنین در مسابقات آسیایی آکروژیم افشین حیاتی و علیرضا درویش پور مقام سوم جهان را کسب کردند که برگ زرین دیگری برای ژیمناستیک است و در عرصه ملی نیز بانوان فارس در رشته ریتمیک با کسب مقام دوم کشوری برای فارس افتخار آفریدند.

دیهیمی همچنین به برگزاری کلاس های آموزشی فدراسیون ژیمناستیک و نیز دیگر کلاس های متعدد آموزشی در سطح استان به منظور ارتقای دانش و توان مربیان و داوران اشاره کرد.

به گفته قائم مقام هیات ژیمناستیک استان فارس بیش از 120 مربی فعال در سطح استان و حدود 60 داور فعال در سطح استان در این رشته فعالیت می کنند که حضور بین المللی آنان هم در بخش بانوان و هم در رسته آقایان بسیار شایان توجه است؛ افزون بر این، در کارنامه فارس نام داوران بین المللی شناخته شده ای همچون آقایان ناصر گلچین و فرید دل کوچکی نیز دیده می شود که در این زمینه شاخص به شمار می فرایند.

او با یادکرد از ورزش ژیمناستیک با عنوان ورزشی مادر، ابراز داشت: از همین رو، استعداد یابی به صورت سالانه و مداوم از مهد های کودک آغاز می شود؛ بدین صورت که مربیان با حضور در مهد ها طی یک سال به آموزش می پردازند و در پایان سال با ارزیابی بچه ها، آنان را به باشگاه های ورزشی ارجاع می دهند و بدین ترتیب زمینه برای فراهم آوردن شکوفایی این بچه ها فراهم می شود.

قائم مقام هیات ژیمناستیک استان فارس در ادامه با اشاره به کمبود سالن های تخصصی در فارس، از مجموعه ورزشی مرحوم حسین اعظمی با نیم قرن قدمت، به عنوان تنها بضاعت و ظرفیت ژیمناستیک استان فارس یاد کرد و عنوان داشت: تعمیر و بازسازی این مجموعه در سال گذشته به عنوان دارایی مهم ژیمناستیک فارس در راس امور این هیات بوده است و اینکه تا به امروز سرپا مانده، به همت بزرگان گذشته. مربیان و مسوولان ورزش بوده است.

دیهیمی افزود: گرچه باشگاه های خصوصی در حرکات بنیادی این رشته که نیاز به تجهیزات کمتری دارد، تا به امروز مطلوب عمل کرده اند، در گروه قهرمانی که نیاز به فضا و وسیله های تخصصی است، شرایط مطلوبی نداریم؛ از همین رو نیاز است که مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند و کمبود ها را مهم بینگارند.

این مقام مسوول در هیات ژیمناستیک فارس گفت: ژیمناستیک فارس تنها، به داشته های یادشده محدود شده است و در این میان به شهرستان ها نیز آنگونه که باید و شاید توجهی نشده است و در سطح استان تنها؛ یک سالن در شهرستان آباده و دیگری به صورت نیمه ساخت و بدون تجهیزات در شهرستان جهرم وجود دارد.

او ابراز امیدواری کرد با برون رفت از مسائل فعلی درخصوص بروز بیماری کرونا و تعطیلی سالن های ورزشی، نهاد های حمایت کننده عرصه ورزش به ویژه در استان فارس به یاری ورزشکاران ژیمناستیک بشتابند و با ایجاد زیرساخت های کافی و تلاش برای رفع محدودیت ها برای کسب مقام های قهرمانی بیشتر و پرورش استعداد ها بکوشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25339

به "کرونا ضربه بزرگی به پیکر ژیمناستیک فارس وارد آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ضربه بزرگی به پیکر ژیمناستیک فارس وارد آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید