کرونا عامل بستن مرزهای کشورهای شرق آفریقا، 99 سودانی به ویروس مبتلا شدند

به گزارش بلاگ پو، کشورهای عضو سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این منطقه بر ضرورت بسته بودن مرزهای کشورهای عضو این سازمان تاکید کردند.

کرونا عامل بستن مرزهای کشورهای شرق آفریقا، 99 سودانی به ویروس مبتلا شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، نشست اعضای سازمان بین دولتی شرق آفریقا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست مجازی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرق آفریقا بر ضرورت بسته بودن مرزهای کشورهای این منطقه تاکید کردند.

در این نشست تصویب شد، اجازه سفر به هیچ یک از ساکنان منطقه شرق آفریقا داده نخواهد شد و فرودگاه های کشورهای عضو سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا ایگاد فقط به روی هواپیماهای حامل دارو و تجهیزات پزشکی به منظور مبارزه با ویروس کرونا باز خواهند بود.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان که ریاست ایگاد را به عهده داشت، در این نشست مجازی با رهبران کشورهای منطقه راه های تقویت همکاری های کشورهای شرق آفریقا برای مبارزه با کرونا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شرکت کنندگان در این نشست، با تاسیس یک صندوق منطقه ای برای مبارزه با ویروس کرونا موافقت و بر ایجاد راهکاری برای همکاری وزارتخانه های بهداشت و دارایی کشورهای شرق آفریقا تاکید کردند.

روسای جمهور جیبوتی، سومالی، اوگاندا، کنیا، نخست وزیر اتیوپی و معاون اول رئیس جمهور سودان جنوبی دراین نشست مجازی شرکت داشتند.

این روزنامه در خبر دیگری به نقل از وزیر آموزش و پرورش نوشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان سال آخر دبیرستانی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.

قرار بود 500 هزار دانش آموز سال آخر دبیرستان های سودان در 24 فروردین امسال در امتحانات نهایی شرکت کنند . برگزاری این امتحانات شرایط را برای ورود برخی آنان را دانشگاه فراهم می کند.

دولت خارطوم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سودان تمام مدارس و دانشگاه های این کشور را تعطیل کرده و مقررات قرنطینه خانگی را در سودان به اجراء درآورده و تمام مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی این کشور بسته است.

بر اساس جدیدترین گزارش وزارت بهداشت سودان تا به امروز 99 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده که از این تعداد هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22974

به "کرونا عامل بستن مرزهای کشورهای شرق آفریقا، 99 سودانی به ویروس مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل بستن مرزهای کشورهای شرق آفریقا، 99 سودانی به ویروس مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید