کشف 8 میلیارد ریالی گوشی های تلفن همراه قاچاق در بندر لنگه

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا از کشف 40 دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در بندر لنگه اطلاع داد.

کشف 8 میلیارد ریالی گوشی های تلفن همراه قاچاق در بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سرهنگ جعفر اطمانی گفت: مأموران یگان حفاظت بندر لنگه حین کنترل خودرو های خروجی به یک دستگاه خودروی سواری در مورد حمل کالای قاچاق مشکوک می شوند.

وی اضافه نمود: در بازرسی از خودرو مذکور40 دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون و سامسونگ و متعلقات جانبی که راننده خودرو از وجود آن ها اظهار بی اطلاعی می نمود کشف که به دلیل عدم ارائه هر گونه مدارک قانونی محموله موصوف ضبط می گردد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی گوشی های کشف شده را 8 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد نموده اند، گفت: کالا ها پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

کشف 268 فقره سرقت کالا های اساسی در سال 99

سرهنگ اطمانی به تشریح عملکرد یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا در سال گذشته پرداخت.

وی گفت: یگان حفاظت بنادر با فعالیت 29 رده تابعه در7 استان اقدامات قابل توجهی در مورد جلوگیری از سرقت کالا های اساسی، مقابله با قاچاقچیان و تامین نظم و امنیت بنادر مهم کشورمان ایفا نموده است.

این مقام انتظامی اعلام کرد: در یک سال گذشته 268 فقره سرقت آهن آلات و کالا های اساسی شامل گندم، ذرت و سویا و 94 مورد قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، البسه، قطعات یدکی خودرو، لوازم آرایشی بهداشتی و سوخت توسط ماموران یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اهمیت تامین امنیت بنادر کشور که محلی برای مبادله کالا می باشند توضیح داد: در این راستا 32 هزار و 271 پاس شناور به صورت شبانه روزی در بنادر فعال هستند.

سرهنگ اطمانی اضافه نمود: از دیگر اقدامات مهم یگان حفاظت، نظارت و کنترل تردد خودرویی و انسانی در این بنادر می باشد که در بازه زمانی سال 99 بیش از 17 میلیون و 700 هزار نفر از مسافران دریایی، اتباع بیگانه، بازدید کنندگان تاسیسات دریایی و سایر افراد همچنین بیش از 12 میلیون و 700 هزار انواع خودرو سبک و سنگین مورد کنترل قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با کوشش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت 704 پرونده قضائی تشکیل، 618 متهم دستگیر و 819 حکم قضائی به اجرا درآمده است.

سرهنگ اطمانی با بیان اینکه رسیدگی به سوانح بندری و دریایی، رسیدگی به آلودگی دریایی، جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز، گشت زنی هدفمند، تامین امنیت سمینار ها و همایش ها، حفاظت از شخصیت ها و مقابله با سوداگران مرگ و مواد مخدر از دیگر ماموریت های یگان حفاظت می باشد اعلام کرد: درصد قابل توجهی از تجارت جهانی کالا از راه دریا انجام می گردد که این مهم بیانگر اهمیت و حساسیت ماموریت یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47276

به "کشف 8 میلیارد ریالی گوشی های تلفن همراه قاچاق در بندر لنگه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 8 میلیارد ریالی گوشی های تلفن همراه قاچاق در بندر لنگه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید