کمپین ترامپ باز هم از دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات را می خواهد!

به گزارش بلاگ پو، کمپین رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در تازه ترین تلاش خود برای متزلزل کردن فرایند انتخابات و پاشیدن بذر شک و تردید درخصوص مشروعیت پیروزی رئیس جمهور منتخب این کشور گفت، مجددا از دیوان عالی کشور خواهد خواست تا نتایج انتخابات سه نوامبر را ابطال کند!

کمپین ترامپ باز هم از دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات را می خواهد!

به نقل از خبرگزاری رویترز، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در بیانیه ای که توسط کمپین ترامپ منتشر شد، گفت: این کمپین دادخواستی تنظیم کرده و در آن از دیوان عالی کشور می خواهد تا سه حکم صادر شده توسط یکی از دادگاه های ایالت پنسیلوانیا در تفسیر قوانین این ایالت برای رای گیری پستی را ابطال کند.

وی اضافه کرد: این دادخواست کمپین ترامپ به دنبال ابطال سه حکمی است که حفاظت های قانونی مجلس پنسیلوانیا در برابر تقلب در رای گیری پستی را از بین می برد.

جولیانی شرح داد، این دادخواست به دنبال راه های چاره مناسب است از جمله دستوری که به مجلس پنسیلوانیا که تحت کنترل جمهوری خواستار است اجازه می دهد تا 20 رای الکترال این ایالت را به ترامپ تقدیم کند. این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با بیش از 80 هزار رای، آرای این ایالت را از آن خود کرده است.

جاشوآ داگلاس، یکی از اساتید قانون انتخابات در دانشگاه کنتاکی گفت: این دادخواست بی فایده و بی معنی است و مانع رئیس جمهور شدن بایدن در تاریخ 20 ژانویه نمی شود.

وی اضافه کرد: دیوان عالی آمریکا فورا این دادخواست را رد خواهد کرد.

دیوان عالی آمریکا 11 دسامبر سال جاری میلادی شکایت ایالت تگزاس با حمایت ترامپ را رد کرد؛ شکایتی که خواستار ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالتی که به بایدن رای داده بودند از جمله پنسیلوانیا شده بود.

پس از آنکه کالج انتخابات پیروزی بایدن را تایید کرد و ایده ابطال انتخابات ریاست جمهوری 2020 در کنگره را رد کرد، چندین تن از سناتورهای ارشد جمهوری خواه از جمله میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا اذعان کردند که بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکاست.

کنگره در تاریخ شش ژانویه آرای الکترال را شمارش خواهد کرد و بایدن در تاریخ 20 ژانویه پس از مراسم تحلیف رسما وارد کاخ سفید می شود.

ترامپ ادعاهای بی پایه و اساسی را درباره تقلب گسترده در انتخابات مطرح و تلاش کرده تا پیروزی بایدن را ابطال کند اما در این راه ناکام بوده است. وی نتیجه انتخابات را در دادگاه های چندین ایالت به چالش کشیده و مقامات ایالتی، قانون گذاران و فرمانداران را تحت فشار گذاشته تا نتایج بدست آمده را کنار گذاشته و خیلی راحت ترامپ را به عنوان پیروز انتخابات اعلام کنند. ، ایسنا

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40538

به "کمپین ترامپ باز هم از دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات را می خواهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین ترامپ باز هم از دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات را می خواهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید