یاری به ایران برای مهار کرونا به نفع آمریکا و امنیت بین المللی است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از میدل ایست آی، دایان فینشتین سناتور بلندپایه حزب دموکرات و عضو کمیته تخصیص بودجه و اطلاعات سنای آمریکا در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ در اواخر روز پنج شنبه نسبت به قصد کاخ سفید برای مسدودکردن درخواست ایران جهت دریافت یاری اقتصادی ابراز ناامیدی کرد و از دولت ترامپ خواست تا با درخواست ایران برای دریافت وام پنج میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول موافقت کند.

یاری به ایران برای مهار کرونا به نفع آمریکا و امنیت بین المللی است

سناتور فینیشتین در این باره نوشت که یاری به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به نفعِ امنیت بین المللی است.

وی در این نامه همچنین می نویسد: ارائه این وجوه اقتصادی به ایران به این کشور برای واکنش مؤثرتر در برابر این بیماری و کاستن از خطر بی ثبات سازی بیشتر منطقه یاری خواهد نمود.

این در حالی است که اواسط هفته گذشته، دولت ترامپ بطور تلویحی بیان نمود که به صندوق بین المللی پول اجازه نخواهد داد که درخواست وام ایران را آنالیز کند.

لازم به ذکر است که پیش از نامه این سناتور، بعضی گروههای راست گرا، رهبران دنیا و قانونگذاران آمریکا بارها از دولت واشنگتن خواسته اند تا در شرایط بحرانی شیوع کرونا از بار تحریمها علیه ایران بکاهد.

اما در مقابل، ترامپ و دستیاران ارشد وی مدعی هستند که این تحریمها واکنش ایران به این بیماری همه گیر را تحت تأثیر قرار نمی دهد زیرا این تحریمها شامل موادغذایی، دارو و یاریهای بشردوستانه نمی گردد!

به همین دلیل، یکی از مقامات دولت ترامپ در مصاحبه با میدل ایست آی مدعی شد که دولت حامی تروریسم در دنیا (!) طالب یاری اقتصادی برای تأمین اعتبار ماجراجویی های خود در خارج از خاک خود و نه خرید دارو برای مردم ایران است!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 13 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23695

به "یاری به ایران برای مهار کرونا به نفع آمریکا و امنیت بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به ایران برای مهار کرونا به نفع آمریکا و امنیت بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید