کیشیدا، نخست وزیر تازه ژاپن با شعار سرمایه داری نوین

به گزارش بلاگ پو، مجلس ژاپن امروز با اکثریت آرا وزیر خارجه سابق این کشور را به نام نخست وزیر نو و جانشین یوشیهیده سوگا انتخاب کرد.

کیشیدا، نخست وزیر تازه ژاپن با شعار سرمایه داری نوین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، کیشیدا جایگزین یوشیهیده سوگا می گردد که به علت سوء مدیریت بحران کرونا و برگزارکردن المپیک توکیو با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت، تنها پس از یک سال از سمت خود استعفا کرد.

کیشیدا که با اختلاف رأی چشمگیری نسبت به رقیبش یوکیو اِدانو، رهبر حزب دموکرات مشروطه خواه ژاپن پیروز شد، توسعه مالی را هدف عمدهٔ خود نام نموده و تحلیل گران سیاست سرمایه داری نوین او را امتداد برنامه های شینزو آبه برمی شمارند. او علاوه بر افزایش دستمزدها خواستار رشد مالی و توزیع بهتر ثروت است.

او هفته گذشته رهبری حزب اصلی حاکم لیبرال دموکرات را بر عهده گرفت. ائتلاف تحت رهبری حزب لیبرال دموکرات کنترل هر دو مجلس مجلس را در اختیار دارد.

کیشیدا وعده حمایت بیشتر از سیستم پزشکی و اقتصاد را می دهد. او بعلاوه نگاهی فراتر از مرزها دارد.

رهبر حزب لیبرال دموکرات می گوید در حالی که از منافع ژاپن محافظت می نماید، حضور جهانی این کشور را افزایش خواهد داد.

ان اچ کی دریافته است که پست های کلیدی کابینه کیشیدا را چه کسانی بر عهده خواهند گرفت.

موتگی توشیمیتسو به نام وزیر خارجه ابقا می گردد. کیشی نوبوئو هم به نام وزیر دفاع باقی خواهد ماند. سوزوکی شون ایچی بنام وزیر دارایی برگزیده می گردد.

هاگی اودا کوایچی بنام وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع انتخاب می گردد. ماتسونو هیروکازو بنام دبیر اول کابینه برگزیده خواهد شد که به نام سخنگوی ارشد دولت فعالیت می نماید.

در کابینه 20 نفرهٔ کیشیدا تنها 2 وزیر از دولت پیش باقی می مانند و 13 تن از نوآمدگان برای نخستین بار وزیر می شوند. از این میان 3 وزیر هم زن هستند. هدف ابقای این دو وزیر تضمین ادامه همکاری نظامی و امنیتی ژاپن و آمریکا علیه تهدیدات چین نام شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55566

به "کیشیدا، نخست وزیر تازه ژاپن با شعار سرمایه داری نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیشیدا، نخست وزیر تازه ژاپن با شعار سرمایه داری نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید