گزارش، آخرین نتایج شرکت های نظرسنجی در خصوص انتخابات شهرداری استانبول

به گزارش بلاگ پو، پس از آنکه شورای عالی انتخابات ترکیه (YSK) انتخابات شهرداری استانبول را ابطال و 23 ژوئن را به عنوان تاریخ انتخابات مجدد در این کلان شهر ترکیه بیان کرد، شرکت های نظرسنجی اولین نتایج خود را در این خصوص منتشر کردند.

گزارش، آخرین نتایج شرکت های نظرسنجی در خصوص انتخابات شهرداری استانبول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آنکه شورای عالی انتخابات ترکیه (YSK) انتخابات 31 مارس شهرداری استانبول را ابطال کرد، همه چشم ها به روز 23 ژوئن به عنوان تاریخ انتخابات مجدد در این کلان شهر ترکیه معطوف شد. بر این اساس چهار شرکت های نظرسنجی اولین نتایج خود را در خصوص این انتخابات را به توضیح زیر منتشر کردند:

شرکت کُنسنسوس

بر اساس نظرسنجی های شرکت کُنسنسوس اکرم امام اوغلو نامزد حزب جمهوریت خلق (CHP) با اختلاف 2.1 درصد نسبت به بن علی یلدیریم نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) پیروز انتخابات شهرداری استانبول خواهد شد.

مراد ساری رئیس شرکت کُنسنسوس در این خصوص گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی اجرا شده در تاریخ 21 الی 22 آوریل بین 1040 نفر، اکرم امام اوغلو 50.2 درصد، بن علی یلدیریم 48.1 درصد و دیگر احزاب 1.7 درصد آرا را به خود اختصاص خواهند داد.

بنابراین اختلاف 13 هزار و 700 رأی بین اکرم امام اوغلو به عنوان نامزد ائتلاف ملت و بن علی یلدیریم به عنوان نامزد ائتلاف جمهور در انتخابات برگزار شده در 31 مارس به بیش از 180 هزار رأی در انتخابات مجدد 23 ژوئن افزایش خواهد یافت.

مراد ساری با تأکید بر اینکه آرای گروه سنی زیر 39 سال در نتایج انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود، اعلام نمود: از 2.7 درصدی که به احزاب سعادت، دموکراتیک چپ، کمونیست و نامزدهای مستقل در انتخابات 31 مارس رأی داده بودند، یک درصد به اکرم امام اوغلو سوق خواهد یافت. همچنین نظر کسانی که در انتخابات گذشته به بن علی یلدیریم رأی داده بودند عوض نخواهد شد و میزان آرای وی بین 48.1 الی 48.3 متغیر خواهد بود.

شرکت ماک

در نظرسنجی شرکت مشاوره ای ماک که با مشارکت 11 هزار نفر انجام گرفته است اکرم امام اوغلو نامزد حزب جمهوریت خلق با 2 درصد اختلاف بر بن علی یلدیریم نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول غلبه خواهد نمود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در تاریخ 15 الی 20 ماه مه انجام گرفته است، اکرم امام اوغلو 50.3 درصد، بن علی یلدیریم 48.2 درصد و نجدت گوکچینار نامزد حزب سعادت 0.75 درصد آرای مردم استانبول را به خود اختصاص خواهند داد.

شرکت اوپتیمار

حیلیمی داش دمیر رئیس هیئت مدیره شرکت اوپتیمار بیان کرد: بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی شرکت اوپتیماز در خصوص انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول، اکرم امام اوغلو نامزد حزب جمهوریت خلق با به دست آوردن 52 درصد آرا و با اختلاف 4 درصدی نسبت به بن علی یلدیریم نامزد حزب عدالت و توسعه، پیروز انتخابات خواهد شد.

شرکت پیار

شرکت نظرسنجی پینار بیان کرد که در انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول احتمال پیروزی هر یک از نامزدهای حزب جمهوریت خلق و حزب عدالت و توسعه برابر است اما اتمسفر و بار روانی به وجود آمده به نفع اکرم امام اوغلو و به ضرر بن علی یلدیریم است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7767

به "گزارش، آخرین نتایج شرکت های نظرسنجی در خصوص انتخابات شهرداری استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، آخرین نتایج شرکت های نظرسنجی در خصوص انتخابات شهرداری استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید