گفت وگوی ماکرون و مرکل درباره اوضاع سوریه

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان شامگاه سه شنبه درباره اوضاع ادلب و ضر ورت راه چاره سیاسی در این استان سوریه گفت وگو کردند.

گفت وگوی ماکرون و مرکل درباره اوضاع سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شامگاه آدینه درباره اوضاع سوریه تلفنی گفت وگو کردند.

رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان در این گفت وگوی تلفنی درباره ضرورت راه چاره سیاسی در ادلب سوریه تاکید کردند.

کاخ الیزه فرانسه نیز اظهار داشت که ماکرون و مرکل در این گفت وگوی تلفنی بر ضرورت برگزاری کنفرانسی با حضور سران کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه و روسیه تاکید کردند.

اخیراً بعد از موفقیت های ارتش سوریه، مقامات ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ادامه پروپاگاندای خود تهدید به عملیات نظامی علیه ارتش سوریه در ادلب نموده است. روسیه به عنوان کشور ضامن توافقات آستانه و سوچی تأکید نموده است که عملیات های اخیر ارتش سوریه بعد از ناتوانی ترکیه در اجرای مفاد توافق سوچی بوده است و مسکو همچنان به حمایت های خود از دولت قانونی سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می دهد.

ترکیه، روسیه و ایران از چند سال پیش برای همکاری در خصوص سوریه سلسله نشست هایی موسوم به نشست های آستانه داشتند که منجر به ایجاد مناطق کاهش تنش شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه بعضی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری در این مناطق متوقف و کاهش می باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد؛ جبهه النصره طی سال های گذشته برای فرار از حملات و عملیات های ارتش سوریه، بارها اسم خود را تغییر داده است.

گذشته از این، ترکیه و روسیه 2018 در نشست سوچی (شهری در ساحل شرقی دریای مدیترانه)، نیز به طور ویژه در خصوص استان ادلب به توافق رسیدند. ایجاد منطقه حائل برای اسکان افراد غیرنظامی و جداکردن تروریست ها از معارضان از جمله توافقات سوچی بود که ترکیه به عنوان رابط و حامی مخالفان دولت سوریه، تا به این لحظه اقدام به جداسازی مخالفان میانه رو از تروریست های حاضر در ادلب ننموده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20324

به "گفت وگوی ماکرون و مرکل درباره اوضاع سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ماکرون و مرکل درباره اوضاع سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید