گواهینامه بین المللی اعتباربخشی ACI به ایران اعطا شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سعید عبدالحسینی رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دریافت گواهینامه بین المللی اعتباربخشی ACI از کشور کانادا را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از نقاط ضعف درمان ما حضور کمرنگ سلامت در بحث گردشگری است و چند سالی است که با کمک وزارت بهداشت و انجمن خدمات سلامت ایران به دنبال ورود به بحث گردشگری رفته ایم.

گواهینامه بین المللی اعتباربخشی ACI به ایران اعطا شد

وی ادامه داد: به همین منظور برای حضور در صحنه بین المللی نیازمند کسب گواهینامه های بین المللی بودیم که توانستیم ظرف یک سال، اعتبارنامه بین المللی کیفیت و خدمات بیمارستانی را از کشور کانادا دریافت کنیم. با دریافت این گواهینامه اولین بیمارستان در سطح خاورمیانه و دومین بیمارستان در اولین حضور در جهان معرفی شده ایم.

عبدالحسینی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی تحت حمایت آستان قدس رضوی بالاترین امکانات تخصصی را ارائه می کند و تا به امروز 70 کنگره تخصصی در سطح جهان برپا کرده است و در ارزیابی ACI کانادا در زمینه تکریم بیماران تجهیزات پزشکی به روز، جراحی، ارائه دارو توانسته پس از کشور اسلوانی رتبه اول را در منطقه در اولین حضور خود به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه در بحث گردشگری سلامت بیمارستان رضوی به تنهایی جوابگوی بیماران نیست، گفت: به دنبال آن هستیم تا بیمارستان های متعددی را در سراسر کشور در این عرصه فعال کنیم تا گواهینامه لازم را بگیرند و توریسم سلامت پذیرش کنند.

عبدالحسینی افزود: متأسفانه در حال حاضر شاهد ورود دلالان در عرصه توریسم سلامت هستیم. این افراد بیمار را به بهانه پذیرش در بیمارستان های تخصصی و مدرن به کشور می آورند و با آنها قرارداد امضا می کنند اما در واقع به بیمارستان هایی می برند که کیفیت لازم را ندارند و زمانی که دچار عوارض می شوند سازمانی جوابگوی آنها نیست و در نتیجه این بیماران کیفیت ارائه خدمات را در کشور نامناسب ارزیابی می کنند. ما به دنبال نظارت بر این بخش هستیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: در زمینه نازایی، ارتوپدی، قلب، جراحی پلاستیک و چشم بیمارانی را از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان، ترکمنستان، اکراین، کویت، امارات، بحرین و عربستان را شاهد هستیم که برای درمان به کشور مراجعه می کنند.

وی افزود: بین 30 تا 50 بیمار خارجی ماهانه به بیمارستان رضوی مراجعه می کنند که با تعرفه درمانی کشور ما درمان می شوند.

وی گفت: با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حال رایزنی هستیم تا هزینه ها به شکل رقابتی در بیمارستان های کشورهای مختلف درآید تا بیماران پس از مشاهده کیفیت بیمارستان ها آن را به راحتی در هر کشوری انتخاب کنند.

وی، تحریم ها را در ارائه خدمات درمانی این بیمارستان بی اثر دانست و گفت: توانستیم با مسائل مقابله کنیم به طوری که کشورهای اروپایی خودشان خواهان برپایی کنگره در ایران هستند.

عبدالحسینی ادامه داد: در بخش CIP و VIP به بیماران خدمات جنرالی داده می شود که هزینه یکسانی دارد اما هتلینگ آنها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه گواهینامه اعتباربخشی کانادا هر سه سال تمدید می شود، گفت: مسائل حمل و نقل، دریافت ویزا و بحث تبلیغات از مسائل پیش روی گردشگری سلامت است اما با این وجود به دنبال آن هستیم تا خدمات بهتری را برای این متقاضیان ایجاد کنیم.

وی گفت: از اقداماتی که قرار است انجام شود، این است که هزینه های هتلینگ را کاهش داده و به دنبال افزایش همکاری های بین بخشی در وزارت بهداشت، سازمان گردشگری و وزارت امور خارجه در رابطه با بسترسازی گردشگری سلامت کشور داشته باشیم.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مدت 7 سال از تاریخ راه اندازی آن توانسته به عنوان اولین بیمارستان در منطقه و دومین بیمارستان در جهان درجه پلاتینیوم را دریافت کند.

سازمان اعتبارسنجی کانادا (ACI) در زمینه اعتباربخشی به خدمات بهداشتی درمانی در سطح جهان فعالیت می کند و با 55 سال سابقه مورد تأیید سازمان های بین المللی استاندارد است. تا به امروز تنها یک بیمارستان در کشور اسلووانی توانسته بود در نخستین ارزشیابی به این درجه نائل شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20214

به "گواهینامه بین المللی اعتباربخشی ACI به ایران اعطا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواهینامه بین المللی اعتباربخشی ACI به ایران اعطا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید