150 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کرونا دوباره صعودی شد

به گزارش بلاگ پو، همزمان با صعودی شدن نمودار ابتلای جهانی به ویروس کرونا در پی گسترش سویه های جهش یافته آن، شمار کل مبتلایان این بیماری نیز از 150 میلیون نفر عبور کرد.

150 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کرونا دوباره صعودی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمار وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس کووید19 مبتلا شده اند بامداد پنجشنبه از 150 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 150,041,930 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 3,158,423 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما 127,560,722 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

افزایش مبتلایان دنیای کرونا به بیش از 150 میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه های جهش یافته ویروس کرونا از جمله کرونای انگلیسی، برزیلی، آفریقای جنوبی و هندی در قاره های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود 33 میلیون نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد. این کشور با 588 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه سی اِن اِن، تعداد فوتی های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست وپنجاه هزار نفر کمتر است.

آنالیز های آماری نشان می دهد که آمریکا 21.98 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 12.24 درصد از کل مبتلایان دنیا یعنی تقریبا هجده میلیون و سیصد هزار نفر در رتبه دوم واقع شده است. بعد از آنها، برزیل با چهارده میلیون و چهارصد هزار مبتلا یعنی 9.63 درصد کل بیماران قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی وهشت میلیون و صد هزار مبتلا و تقریبا 858 هزار فوتی، و قاره اروپا با چهل وچهار میلیون و سیصد هزار مورد ابتلا و یک میلیون و هفت هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است.

از سوی دیگر، دکتر اسماعیل بالیک رئیس دپارتمان بیماری های عفونی در دانشگاه آنکارا هشدار داده به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص این کشور وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48460

به "150 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کرونا دوباره صعودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "150 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کرونا دوباره صعودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید