25 محصول حوزه فناوری های همگرا رونمایی شد، ستاری: معاونت علمی از ایده های توانمند حوزه همگرا برای تجاری شدن حمایت می کند.

به گزارش بلاگ پو، از 25 محصول ایران ساخت حوزه فناوری های همگرا (Nbic) با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی و این محصولات به نمایش گذاشته شد.

25 محصول حوزه فناوری های همگرا رونمایی شد، ستاری: معاونت علمی از ایده های توانمند حوزه همگرا برای تجاری شدن حمایت می کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در میان جمعی از سرآمدان علمی در حوزه فناوری های همگرا با آن ها گفت و گو و از محصولات و خدمات آن ها رونمایی کرد. محصولات ایران ساخت در حوزه چاپگرهای زیستی، رابط مغز و رایانه، زیست مهندسی، نسل جدید توالی یابی و سایر حوزه های همگرایی فناوری در این رویداد به نمایش درآمدند.

در این مراسم با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، علی محمد سلطانی رییس مرکز راهبردی فناوری های همگرا از 25 محصول این حوزه رونمایی شد.

محصولات ایران ساخت در حوزه چاپگرهای زیستی، رابط مغز و رایانه، زیست مهندسی، نسل جدید توالی یابی و سایر حوزه های همگرایی فناوری که همگی با اتکا به توان و دانش داخلی و توسط سرآمدان علمی و نخبگانی کشور طراحی و تولید شده اند. این محصولات نقشی اثرگذار در توسعه فناوری های همگرا، کمک به پیشرفت و اقتدار کشور و بهبود کیفیت زندگی مردم دارند.

ضرورت توسعه فناوری های نوظهور در دانشگاه ها

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به این که آینده دنیا به فناوری های نو گره خورده است، گفت: ایران هم چند سالی است که به حوزه توسعه فناوری و همگرایی آنها با یکدیگر ورود کرده است. اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید عقب ماندگی ها را با سرعت جبران کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در برخی حوزه ها چون زیست فناوری و نانوفناوری توسعه خوبی یافتیم و جایگاه منطقه ای و دنیای کشور در حوزه دارو و درمان خوب است؛ ما هنوز هم در زمینه هایی چون کشاورزی جای کار وجود دارد و باید تلاش کنیم در این زمینه ها نیز به توسعه ای فناورانه برسیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه باید با حرکت در جهت آموزش های فناورانه، فاصله توسعه ای در جهت فناوری های نوظهور را کم کنیم، افزود: دانشگاه های بزرگ و نام آشنای کشور باید به سمتی حرکت کنند که با توجه جدی تر به رشته های نوظهور و علوم نوین، افراد خلاق، کارآفرین و نوآور را تربیت کنند.

ستاری همچنین اظهار داشت: ایران در حوزه علوم شناختی توسعه یافته است اما هنوز برخی زمینه های اصلی آن در کشور و در دانشگاه ها به خوبی گسترش نیافته است. یکی از مهم ترین خاستگاه های اصلی این حوزه، مهندسی برق است که امیدواریم این رشته در دانشگاه های کشور به خوبی جای خود را باز کند و آموزش داده شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر این که می بایست فرهنگ آموزشی کشور به سمت توسعه فناوری ها و رشته های مورد نیاز و نوظهوری که در دنیا توسعه یافته است حرکت کند، افزود: نیاز است که سرمایه گذاری های بخش خصوصی به سمت فناوری های نوظهور سوق یابد. از سرمایه گذاری بخش دولتی، محصولی منتج نخواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با اشاره به نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی در رونق فناوری های نوظهور، اظهارکرد: زیست بوم فناوری و نوآوری باید به سمتی حرکت کند که بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کند. امروز تحریم ها شرایطی فراهم کرده است که سرمایه بخش خصوصی به سمت توسعه فناوری سوق یابد. باید از این فرصت به خوبی بهره ببریم.

ستاری با بیان اینکه پول دولت به تولید محصول نمی رسد تنها آدم تربیت می کند، اظهار داشت: به همین دلیل نیاز داریم بخش خصوصی را به میدان آوریم و با کمک این بخش به توسعه یافتگی کشور کمک کنیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جهوری آماده حمایت از طرح ها و ایده هایی است که توانمندی تجاری شدن دارند. نخبگان و سرآمدان علمی با حمایت این نهاد می توانند برای به بازار رساندن محصولات و ایده های خود برنامه ریزی کنند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49678

به "25 محصول حوزه فناوری های همگرا رونمایی شد، ستاری: معاونت علمی از ایده های توانمند حوزه همگرا برای تجاری شدن حمایت می کند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 محصول حوزه فناوری های همگرا رونمایی شد، ستاری: معاونت علمی از ایده های توانمند حوزه همگرا برای تجاری شدن حمایت می کند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید