35 واحد بوم گردی در آستارا موافقت اصولی گرفتن کردند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، یونس رنجکش ظهر شنبه در هشتمین جلسه بوم گردی شهرستان آستارا با اشاره به گرفتن موافقیت اصولی برای 35 واحد بوم گردی، اظهار کرد: متقاضیان این واحدها می توانند برای گرفتن پروانه ساخت یا نقشه های تهیه گردیده مورد تایید سازمان نظام مهندسی به دهیاری ها و بخشداری های شهرستان آستارا مراجعه نمایند.

35 واحد بوم گردی در آستارا موافقت اصولی گرفتن کردند

وی با بیان اینکه علاوه بر این واحدها، دو واحد بوم گردی احتیاج به مرمت دارد و در حال حاضر پرونده این واحدها در اداره کل میراث فرهنگی گیلان منتظر گرفتن موافقت اصولی است، اضافه کرد: از مجموع واحد های بوم گردی مصوب گردیده در کمیته شهرستان و استان برای گرفتن موافقت اصولی، 70 درصد واحد در بخش لوندویل احداث می گردد.

رنجکش با اشاره به اینکه در مجموع 104 درخواست احداث واحدهای بوم گردی توسط متقاضیان به کمیته شهرستان آستارا ارسال گردیده است، گفت: کلیه پرونده ها آنالیز گردیده و بر اساس ضوابط اجرای این طرح آن تعداد از متقاضیانی که واجد شرایط بودند در نوبت صدور مجوزهای لازم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: افرادی که علاقمند به احداث مجتمع های بوم گردی بوده و زمین متعلق به آنها دارای شرایط خاص است پرونده ها پس از تایید کمیته شهرستان از طریق کارگروه ویژه استانی مورد آنالیز قرار می گیرد.

فرماندار آستارا گفت: 14 درخواست جدید نیز در حال حاضر در بخش مرکزی آستارا در دست آنالیز می باشد.

وی با تأکید بر نقش گردشگری در افزایش اقتصاد خانوارهای ساکن منطقه و اشتغالزایی در این شهرستان، توضیح داد: توجه به توسعه زیرساخت ها و تامین امکانات رفاهی برای گردشگران از اولویت هایی است که در آستارا به دنبال ایجاد آنها هستیم.

به گفته رنجکش شهرستان آستارا دارای جاذبه های خوبی در پذیرش گردشگر است که برای ماندگاری بیشتر این گردشگران که در طول سال تعداد آنها به بیش از شش میلیون نفر می رسد باید بتوانیم زیرساخت های رفاهی خوبی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 689

به "35 واحد بوم گردی در آستارا موافقت اصولی گرفتن کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 واحد بوم گردی در آستارا موافقت اصولی گرفتن کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید