8 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به اندونزی

به گزارش بلاگ پو، چرا برای سفر اندونزی را انتخاب کنیم؟

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب شده و سرزمین آن مشتمل بر 17 هزار جزیره کوچک و بزرگ است. البته در اکثر موارد زمانی که مردم درباره اندونزی فکر می نمایند، تنها جزیره بالی در ذهنشان تداعی می گردد. اگرچه بالی شگفتی ها و جذابیت های خاص خود را دارد اما اندونزی کشور بزرگی است که زیبائی های فراوانی برای بازدید داشته و شما گزینه های فراوانی جهت گردش در این سرزمین در پیش رو خواهید داشت. با خبرنگاران همراه باشید تا دلایل سفر به اندونزی را با هم مرور کنیم.

8 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اژدهای کومودو The Komodo Dragons

اندونزی زیستگاه جانوری شگفت انگیز به نام اژدهای کومودو است و پارک ملی کومودو نیز در این کشور واقع شده است. اژدهای کومودو بزرگترین گونه از خانواده مارمولک ها در جهان محسوب شده و نزدیک ترین جانور زنده کره زمین به گروه دایناسورها است. این اژدهای عصبانی خود به تنهایی جاذبه ای کافی برای گردشگران و علاقه مندان به هیجان محسوب می گردد. در حال حاضر این جانور تنها در چهار جزیره از کشور اندونزی به طور طبیعی زندگی می نماید که تمامی این چهار جزیره به عنوان پارک ملی کومودو شناخته می شوند. این جانور خطرناک بوده و ممکن است به انسان آسیب های مرگباری وارد کند پس بهتر است برای دیدن اژدهای کومودور به همراه گشت های حفاظت شده ویژه سفر کنید.

غواصی و اکتشاف زیر آب Scuba/Snorkel

اندونزی زیستگاه طبیعی بیش از 20 درصد از مرجان های دریایی جهان بوده و بعضی از بهترین مناطق مناسب برای غواصی و یا شنا به یاری لوله های تنفسی که خارج از سطح آب قرار می گیرند، در این کشور واقع شده است. در این کشور امکانات و شرایط مناسبی برای همه علاقه مندان به غواصی از افراد مبتدی گرفته تا حرفه ای ها، وجود دارد. در سواحل و جزایر مختلف این کشور، مراکز متعددی تجهیزات و ملزومات غواصی را کرایه می دهند. در سواحل این کشور و مناطق کم عمق ساحلی آن همچنین تعداد زیادی کشتی های غرق شده وجود دارد که سرزدن به آنها به یاری تجهیزات غواصی، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در حقیقت این مساله باعث شرمساری است که کسی به اندونزی سفر نموده و تنی به آب نزند.

غذا های متنوع و قهوه با کیفیت

شما می توانید در سفر خود به اندونزی به هر میزان که طولانی باشد، برای هر وعده یک غذای نو و جدید را امتحان کنید. بعضی از مشهورترین غذاهای اندونزی عبارتند از: ساتای satay که شامل گوشت بره یا مرغ کباب شده روی سیخ است، ناسیگورنج nasigoreng که نوعی فراید رایس به همراه مخلفاتی از جمله تخم مرغ سرخ شده، سبزیجات و مرغ است ؛ گودگ gudeg که برای تهیه آن از جک فروت jackfruit (نوعی میوه استوائی با ظاهری شبیه شکمبه گوسفند که طعمی شیرین دارد) پخته شده به همراه برنج، سس سامبال sambal و مرغ استفاده می گردد. سس سامبال نوعی سس تند و پر ادویه است که در بسیاری از غذاهای اندونزی از جمله انواع برنج استفاده می گردد. اندونزی همچنین یکی از بزرگترین کشورهای فراوری نماینده قهوه در جهان محسوب می گردد و عبارت یک فنجان جاوا، a cup of Java دقیقا از کشور اندونزی نشات می گیرد و اشاره به جزیره جاوا دارد. اندونزی همچنین به جهت دارا بودن قهوه کوپی لوواک Kopi Luwak که یک قهوه ویژه وگران قیمت است که تنها در این کشور تهیه می گردد و عبارت است از دانه های قهوه هضم نشده در سیستم گوارش نوعی گربه سان به همین نام. این جانور دانه های قهوه را خورده و سپس از بدنش دفع می نماید، شاید این موضوع مشمئز نماینده باشد اما قهوه ای که از این طریق به دست می آید بسیار با کیفیت و البته گران قیمت است.

موز

وقتی شما به اندونزی سفر می کنید؛ شاهد استفاده وسیع موز در همه جای این کشور هستنید. به همین دلیل جای تعجب ندارد که این کشور در بین شش کشور اصلی فراوری نماینده موز در جهان به شمار می رود. در این کشور موز در وعده غذایی صبحانه، دسر، به صورت سرخ شده و با نام پیسانگورنگ pisanggoreng ، موز پوره شده به همراه شکلات و به انواع روش های دیگر مصرف می گردد.

آتشفشان مونت بورمو Mount Bromo و دیگر آتشفشان ها

اندونزی از نظر جغرافیائی در جائی واقع شده است که به کمربند آتشین اقیانوس آرام مشهور است. این سرزمین دارای تعداد زیادی آتش فشان فعال بوده و از این نظر در جهان منحصر به فرد است. جالب است بدانید که کشور اندونزی به تنهائی دارای بیش از 150 قله آتش فشانی است. منظره و چشم انداز غروب خورشید در پس زمینه کوهستان مونت پنانجاکان Mount Penanjakan و مونت بورمو بسیار دیدنی و منحصر به فرد است. البته اگر واقعا قصد دیدن این منظره را دارید باید صبح بسیار زود و پیش از طلوع خورشید به سمت قله حرکت نموده و راستا شیب دار و سخت این کوهستان را پیموده و به قله برسید. البته در این کوهستان راستا ویژه گردشگری طراحی شده و بخش هایی از آن را می توانید با اسب طی کنید. منظره و چشم انداز این منطقه قطعا ارزش سختی های این صعود را خواهد داشت.

مردم

مردم اندونزی رفتاری بسیار محبت آمیز با گردشگران داشته و پذیرای دیگران هستند. شما در طول سفر خود از بخش های مختلف اندونزی، با لبخند مردم روبرو خواهید شد و شاهد مهربانی و تبسمی خواهید بود که تا کنون مشابه آن را ندیده اید. این مردم نسبت به تاریخ، فرهنگ، طبیعت غذاها و سایر داشته های خود افتخار نموده و با رغبت آن ها را با شما سهیم می شوند.

اورانگوتان ها

جزایر برونئو در بین سه کشور برونئی، مالزی و اندونزی تقسیم شده اند و بخش عمده آن در مالکیت اندونزی است. سرتا سر این جزایر توسط جنگل های استوائی پوشانده شده و تعداد زیادی از گونه های جانوری از جمله اورانگوتان ها در این محل زندگی می نمایند. یکی از بهترین روش ها برای دیدن اورانگوتان ها، اجاره قایق های موسوم به کولوتوک Klotok است که شما را در راستا رود سکونیر Sekonyer River به سمت پائین برده و شما می توانید در پارک ملی تانجونگ پوتینگ TanjungPuting National Park ، به دیدن زیستگاه اورانگوتان ها در کمپ لیکی Camp Leakey بروید.

سواحل

وجود بیش از 17 هزار جزیره قطعا اندونزی را تبدیل به یکی از کشورهایی نموده است که دارای سواحلی زیبا هستند. علاوه بر این اگر شما دوستدار بعضی ورزش های آبی مانند یادگیری موج سواری، چتربازی با طناب و از طریق قایقparasailing؛ سوار شدن به قایق های تیوپی موزی شکل banana boat یا تنها لم دادن در ساحلی زیبا هستید؛ قطعا اندونزی محل مناسبی به شمار خواهد رفت. شما می توانید برای داشتن تفریحات فوق به ساحل مشهور کوتا Kuta در بالی رفته و یا ساحل دورافتاده پینک pink beach را که بخشی از جزایر کومودو محسوب می گردد، مراجعه کنید. این موارد تنها تعدادی از هزاران گزینه پیش روی شما محسوب می شوند.

منبع: www.gadventures.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11347

به "8 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید