احداث شهربازی در خرمشهر 7 میلیون جاذبه سفر دارد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، داوود دارابی پیش از ظهر امروز در مراسمی که برای تجلیل از خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار در شهرداری خرمشهر برگزار گردیده بود، اظهار کرد: برای احداث شهربازی به دنبال سرمایه گذاری کلان برای احداث فضایی مناسب و در حد مطلوب هستیم و با توجه به جمعیت مردم منطقه و حضور گردشگران برآورد گردیده است که احداث شهربازی در خرمشهر هفت میلیون جاذبه سفر دارد.

احداث شهربازی در خرمشهر 7 میلیون جاذبه سفر دارد

وی، علت احداث نگردیدن شهربازی را ورود نکردن سرمایه گذار قوی دانست و اضافه کرد: هدف احداث شهربازی با تجهیزاتی به روز و گران قیمت است و مجموعه شهرداری با نصب تجهیزات ابتدایی و ارزان قیمت برای شهربازی مخالف است و تا کنون موفق به متقاعد کردن سرمایه گذار به حجم جاذبه سفر شهربازی نگردیده است.

شهردار خرمشهر در ادامه از شروع به کار 50 میلیارد پروژه از محل 100 میلیارد اعتبارات اختصاصی سازمان منطقه آزاد اروند اطلاع داد و اضافه کرد: 20 میلیارد پروژه دیگر نیز در دست آنالیز و آماده برای مناقصه است.

وی همچنین از اعلام فراخوان پروژه احداث پل سوم خرمشهر اطلاع داد و گفت: 170 میلیارد تومان برای پروژه پل سوم خرمشهر به فراخوان گذاشته و اسناد آن نیز به فروخته شده است.

اعلام فراخوان پروژه پل منیخ به ارزش ریالی 90 تا 100 میلیارد تومان دیگر پروژه ای بود که بنا به گفته شهردار خرمشهر با اعلام پیمانکار، اجرایی می گردد.

دارابی به اجرای 147 میلیارد تومان پروژه از محل تملک دارایی در خرمشهر نیز اشاره و اظهار کرد: 117 میلیارد تومان پروژه از محل تملک دارایی در مرحله تجهیز کارگاه یا فعالیت هستند و 30 میلیارد تومان پروژه نیز در بحث ساحل سازی و محلات از همین محل تامین اعتبار، در حال اجراست.

وی همچنین از صرف هزینه 30 میلیارد تومانی در 6 ماه اخیر برای بحث پرداخت مطالبات و بدهی ها نیز اطلاع داد.

شهردار خرمشهر در ادامه به بحث پارک ها پرداخت و گفت : بحث امنیت پارک های خرمشهر در شورای تامین این شهرستان آنالیز گردیده است و آنچه به شهرداری به عنوان وظیفه محول گردیده است تامین روشنایی است اما بحث جذاب کردن پارک ها برای استفاده حداکثری شهروندان و نصب موانع برای ممانعت از ورود موتور سیکلت ها به پارک ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دارابی همچنین روند پیشرویی پروژه ساحل سازی خرمشهر را 40 درصد اظهار داشت و گفت: ساحل سازی به طول 800 متر تعریف گردیده است و بحث مهار آب و خاک و زیر ساخت ها انجام گردیده استو پیشرفت 40 درصدی دارد.

وی اضافه کرد: مشکلی که برای اجرای پروژه وجود دارد اوراق مشارکت چهار ساله بود که با توجه به تورم به فروش 40 درصد زیر قیمت می انجامید که طی سفر به تهران و دیدار با نوبخت به همرتهن نماینده خرمشهر مدت اوراق به دو سال کاهش یافت و مشکل مرتفع گردید.

اجرا پروژه کشتارگاه صنعتی خرمشهر دیگر پروژه ای است که مشمول زمان گردیده است، شهردار خرمشهر به این پروژه نیز اشاره و اعلام کرد: کشتارگاه صنعتی خرمشهر به بهترین کشتارگاه استان تبدیل می گردد و صدور گواهینامه های آن در سطح نیوزلند است که در حال حاضر چک لیست نهایی خود را طی می نماید و کارهای بسیاری برای خاتمه طرح باقی نمانده است.

وی در بحث فضای سبز و شوری آب نیز اظهار کرد: برای شوری آب در حال حاضر ازمنبع آب شیرین و با تانکر آبرسانی آبیاری می گردد اما جایگزینی گونه های آفتاب دوست و شوری پسند به جای چمن هم در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 10 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 348

به "احداث شهربازی در خرمشهر 7 میلیون جاذبه سفر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث شهربازی در خرمشهر 7 میلیون جاذبه سفر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید