اخراجی در وزارت علوم مطرح نیست، آن 50 نفر نیروی ما نبودند

به گزارش بلاگ پو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درحال آنالیز چگونگی ادامه کار این افراد با مجموعه هستیم، بحث اخراج و تغییر نیروی کار مطرح نیست به دلیل این که این افراد نیروی انسانی وزارت علوم نیستند و هیچ ارتباط استخدامی با وزارت علوم ندارند.

اخراجی در وزارت علوم مطرح نیست، آن 50 نفر نیروی ما نبودند

به گزارش خبرنگاران از دزفول، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه، اظهار کرد: رویکرد وزارت علوم دانشگاه جامع محور است. دانشگاهی مدنظر است که به تمام مسائل مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی بپردازد. در گذشته بحث ارتباط با صنعت به صورت شاخص مطرح شد. اما در دو سال اخیر حل مسائل اجتماعی از اهداف مهم دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است.

وی اضافه کرد: خوشه های علمی در بعضی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از اساتید در رشته های تخصصی مختلف شکل گرفت، گزارش ها و تحلیل های فراوری شده توسط این خوشه های علمی در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشند به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرا منتقل می شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعادل نسبی میان دانشجویان دختر و پسر، بیان کرد: در اکثر دانشگاه های جامع کشور تعداد دخترهای دانشجو افزایش یافته است و در بعضی رشته ها تعداد دخترها بیشتر است. همچنین در حوزه تحقیق و اساتید نیز تعداد خانم ها رو به افزایش است.

غلامی با اشاره به جوان بودن دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، اظهار کرد: ثبت جهانی دانشگاه جندی شاپور زمینه یک حرکت جدید در این دانشگاه را فراهم می نماید. وزارت علوم برنامه دارد هر دانشگاه را با توجه به استعداد و قابلیت هایی که دارد حمایت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اخراج 50 نفر از معاونت فرهنگی وزارت علوم، اظهار کرد: درحال آنالیز چگونگی ادامه کار این افراد با مجموعه هستیم. بحث اخراج و تغییر نیروی کار مطرح نیست به دلیل این که این افراد نیروی انسانی وزارت علوم نیستند و هیچ ارتباط استخدامی با وزارت علوم ندارند.

غلامی با اشاره به شیوه به کارگیری این افراد، اظهار کرد: از سال های گذشته یک روشی برای تأمین نیروی انسانی استفاده می شد. بر اساس این نوع استخدامی، تعداد 52 نفر در بخش های مختلف وزارتخانه ازجمله حوزه فرهنگی مشغول به کار بودند.

وی اضافه کرد: افراد مورد نظر با جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد می کردند و حقوق این افراد را وزارت علوم به جهاد دانشگاهی پرداخت می کرد و سپس به وسیله جهاد دانشگاهی به دست کارکنان می رسید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مسائل اقتصادی موجود، بیان کرد: حوزه امور اداری و اقتصادی سامان دهی نیروی انسانی را در برنامه قرار داد و درحال تغییر برنامه ها است. همچنین از طرف دستگاه های نظارتی به این شکل از همکاری از نظر قانونی ایراداتی وارد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی و کارشناس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی بعد از انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی ماهر بود که حدود 15 سال پس از پیروزی انقلاب این وظیفه به طور کامل انجام شد. در اواسط دهه 70 همه دانشگاه ها نیروی متخصص تربیت نموده بودند.

وی اضافه کرد: در دهه 70 دانشگاه ها به بخش تحصیلات تکمیلی و تحقیقات راه پیدا کردند. کشور ایران در بین کشورهای جهان از نظر فراوریات علمی از نظر کیفی و کمی بر اساس شاخص های بین المللی سال گذشته رتبه 16 و سال جاری رتبه 15 را به دست آورد.

غلامی با بیان اینکه کشور در اواخر دهه 80 به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت کرد و اضافه کرد: پارک ها و مراکز علم و فناوری در کنار دانشگاه ها ایجاد شد، همچنین شرکت های دانش بنیان برای اولین بار در کشور تشکیل شد. در حال حاضر بیش از 190 مرکز رشد در دانشگاه ها وجود دارد و 43 پارک علم و فناوری که تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در آنها مستقر است، تشکیل شده است.

وی گفت: هم اکنون برنامه های مهارت افزایی برای دانشجویان در حال انجام است. دانشجویان رشته های مختلف با مشاغل بیرون دانشگاه که با رشته ها مرتبط است، آشنا می شوند و این موضوع به اشتغال پذیری دانش آموخته ها یاری می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4889

به "اخراجی در وزارت علوم مطرح نیست، آن 50 نفر نیروی ما نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراجی در وزارت علوم مطرح نیست، آن 50 نفر نیروی ما نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید