انتقاد از فعالیت مجدد واحدهای غیر مجاز گردشگری در لرستان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، امین قاسمی در شورای برنامه ریزی لرستان در سخنانی با بیان اینکه بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات، تعیین گردیده و اگر طرحی اجرا نشد باید دستگاه ذی ربط کاربری را به حالت اولیه برگرداند، گفت: در این راستا کمیسیونی تشکیل گردد که نظارت ها در این زمینه بیشتر و قوی تر گردد.

انتقاد از فعالیت مجدد واحدهای غیر مجاز گردشگری در لرستان

وی با بیان اینکه هم در محدوده شهر و هم در خارج از شهرها اراضی متعددی برای طرح های مختلف داریم، مطرح نمود: به طور مثال در کنار دریاچه کیو بهترین زمین را داریم که 15 سال بوده فردی آن را گرفته و هیچ اقدام خاصی هم روی آن انجام نداده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری لرستان گفت: طی شش ماه گذشته چند بار مکاتبه نموده ایم و این در حالیست که هنوز خلع ید نشده است تا بتوانیم زمین را بر اساس تشریفات قانونی به سرمایه گذاران دیگری که پای کار هستند واگذار کنیم.

قاسمی با بیان اینکه خیلی افراد در حوزه گردشگری بدون مجوز در حال فعالیت هستند، توضیح داد: دستگاه متولی پیگیری نماینده که با آن برخورد کند در این زمینه میراث فرهنگی نیست و خیلی از دستگاههای دیگر باید با ما همکاری داشته باشند، حمایت نمایند و اهرام قانونی ما باشند تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم و مجوزهای قانونی را بگیرند.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی جلسات و بازدیدهای کارشناسی مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی، امکان نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت داریم و به واحدهای غیر مجاز اخطار داده می گردد و برخی تعطیل می شوند، گفت: اما به فاصله 10 روز دوباره فعالیت این واحدهای غیر مجاز آغاز می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که در نیمه راه برای ایجاد مراکز گردشگری مانده اند، افرادی هستند که دنبال مجوزهای قانونی نیامده اند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد زیرساخت های گردشگری در دریاچه گهر، گفت: با دستور استاندار لرستان، حدود دو ماه پیش با حضور معاونین استاندار از این منطقه بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه قرار شد که قسمت هایی از دریاچه گهر که می تواند به عنوان خدمات ده در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و همچنین جاذبه های مشابه آن از طریق منابع طبیعی و محیط زیست در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا ما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی طراحی و زیرساخت فراهم کنیم، گفت: علیرغم پیگیری های متعدد و چندین جلسه تا کنون این امر محقق نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، بیان داشت: بخشی که در حال حاضر در دریاچه گهر ارائه خدمات می نماید هیچ قرار دادی با میراث فرهنگی و محیط زیست ندارد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 12 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 393

به "انتقاد از فعالیت مجدد واحدهای غیر مجاز گردشگری در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از فعالیت مجدد واحدهای غیر مجاز گردشگری در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید