تامین70میلیارد تومان از اعتبار بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی(ره)

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله ترکی، عصر شنبه با حضور در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه 170 میلیارد تومان اعتبار برای برطرف مشکل بوی نامطبوع مسیر فرودگاه جنوب تهران پیش بینی گردیده است گفت: تاکنون 70 میلیارد تومان از این اعتبار تأمین گردیده است و به هریک از دستگاه های مسئول در حوزه محیط زیست، شرکت آبفا، آب منطقه ای، جهادکشاورزی، هواشناسی و شهرداری تهران متناسب با مطالعات انجام گردیده اعتبارات اختصاص پیدا می نماید.

تامین70میلیارد تومان از اعتبار بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی(ره)

ترکی در ادامه اضافه نمود: دستگاه ها باید متعهد شوند مطالعات اثربخش و نتیجه بخش در برطرف بوی نامطبوع منطقه داشته باشند و در این زمینه برآورد اولیه اعتبارات برای پنج طرح پیشنهادی و متناسب با مطالعات پیش بینی گردیده است.

در ادامه جلسه، کیومرث کلانتری رئیس سازمان محیط زیست استان تهران در گزارشی از وضعیت مطالعات انجام گردیده در مسیر فرودگاه امام (ره) گفت:93 نقطه آلاینده در فراوری بوی نامطبوع مسیر فرودگاه شناسایی گردیده است که 28 کانون اصلی به دست آمده است.

وی بیان داشت: باد، تبخیر فاضلاب و سامانه های مختلف در افزایش بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه مؤثر است و فاضلاب های واوان و اسلامشهر به عنوان کانون های اصلی در انتشار بو شناسایی گردیده است .

بختیاری،مدیرکل آبفای استان تهران نیز در این جلسه بیان داشت: فاضلاب های خانگی،صنعتی و فاضلاب های سطحی شهر در رودخانه رباط کریم سرازیر می شوند و لازم است مسئول رسیدگی به فاضلاب روان آبها شناسایی گردد.

در این جلسه با دستور استاندار مقرر شد، در موضوع شناسایی منابع انتشار دهنده بوی نامطبوع مسیر فرودگاه ازصنایع دامداری و مرغداری منطقه ،طی یک ماه از سوی منابع طبیعی، آبفا، و سایر دستگاه های تأمین کننده زیرساخت ، زمینی برای انتقال این صنایع مورد شناسایی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 613

به "تامین70میلیارد تومان از اعتبار بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی(ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین70میلیارد تومان از اعتبار بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی(ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید