تحصیل 400 هزار دانشجو در 562 مرکز علمی کاربردی کشور

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، اخوان بهابادی عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی به دانشجویان است که این نکته وجه تمایز این دانشگاه با سایر مراکز علمی و دانشگاهی است.

تحصیل 400 هزار دانشجو در 562 مرکز علمی کاربردی کشور

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان نمود: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی 562 مرکز دارد که از این تعداد هشت مرکز در استان خراسان جنوبی است.

بهابادی ادامه داد: از این تعداد 50 مرکز وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی، 287 مرکز متعلق به مراکز خصوصی، 218 مرکز مراکز عمومی، 23 مرکز وابسته به خود دانشگاه جامعه علمی کاربردی و 23 مرکز دیگر نیز وابسته به کارخانه ها و شرکت های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون سهم دانشجویان مهارتی از کل دانشجویان باید به 20 درصد برسد، اضافه نمود: از بین دانشگاه هایی که رشته های مهارتی دارند حدود 400 هزار دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی و 200 هزار نفر نیز در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می نمایند

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در حال حاضر حدود چهار میلیون و 300 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی تحصیل می نمایند که از این تعداد سهم خراسان جنوبی 44 هزار و 500 دانشجو است.

بهابادی اظهار کرد: همچنین از 400 هزار دانشجویی که در مراکز دانشگاه علمی کاربردی کشور تحصیل می نمایند تعداد دو هزار و 700 نفر، دانشجوی مراکز خراسان جنوبی هستند.

وی بیان نمود: برای مهر 97 حدود 500 مرکز متقاضی دانشگاه علمی کاربردی در پنج هزار و 342 کد رشته محل دانشجو می پذیرند که زمان ثبت نام برای مقطع کاردانی تا فردا 28 مرداد ماه و برای کارشناسی از 29 مرداد تا چهارم شهریور ماه است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یادآور شد: سال گذشته 14 هزار نفر از پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی و کاربردی بودند.

ابوالفضل فورگی نژاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر بسیاری از رشته های دانشگاهی متناسب با احتیاج بازار کار نیستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در کوشش است که مشخص رشته ها و تخصیص آن ها را با توجه به احتیاج بازار و مزیت های نسبی هر استان و هر منطقه انجام دهد که این موضوع یک تحول در دانشگاه ایجاد می نماید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی یادآور شد: آموزش های دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سه بخش نظری، عملی و آموزش در محیط کار واقعی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 640

به "تحصیل 400 هزار دانشجو در 562 مرکز علمی کاربردی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 400 هزار دانشجو در 562 مرکز علمی کاربردی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید