فراوری میوه ای لاکچری در آذربایجان غربی

به گزارش بلاگ پو، فراوری تجاری فیسالیس زرد برای اولین بار در آذربایجان غربی در گلخانه های دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه توسط عضو هیات علمی گروه علوم باغبانی و دانشجوی کارشناسی وی انجام شد.

فراوری میوه ای لاکچری در آذربایجان غربی

میوه فیسالیس بومی مناطق آمریکای جنوبی و ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

براساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هکتار بین 22 تا 36 تن فراوری می گردد که هر یک کیلوگرم قیمت آن در بازار به قیمت هشتاد تا 90 هزار تومان به فروش می­ رسد.

میوه فیسالیس به دلیل قرار دریافت در لفاف کاغذی شکل، فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زاست. فیسالیس بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود 2 ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می یابد.

این میوه یکی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین های A - E - C - P - F است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می گردد، حفاظت می نماید.

محمدی، دانشجوی رشته باغبانی دانشگاه ارومیه و فراوری کننده این محصول در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف تجاری سازی این محصول هم در محیط گلخانه و فضای آزاد کاشته شد که با وجود آنالیز های انجم گردیده این محصول صرفه اقتصادی برای صادرات را دارد که این محصول هر کیلو 70 هزار تومان و خشک گردیده آن 120 هزار تومان در ارومیه به بازار عرضه گردیده است.

وی با اشاره به استقبال خوبی که طی 15 روز از فروش محصول داشتند، توضیح داد: این محصول برای اولین بار در استان فراوری گردیده که در استانهای تنکابن و بوشهر نیز کاشت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 548

به "فراوری میوه ای لاکچری در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری میوه ای لاکچری در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید