حضور ایران در جشنواره موسیقی مقام ازبکستان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان در ایران روز شنبه 27 مردادماه با سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری دیدار و درباره گسترش و تقویت همکاری هنری ایران و ازبکستان مصاحبه کرد.

حضور ایران در جشنواره موسیقی مقام ازبکستان

عبدالله اف در این دیدار گفت: جشنواره موسیقی مقام که یک رویداد بین المللی است در ازبکستان برگزار می گردد و ضرورت دارد ایران نیز که موسیقی دستگاهی دارد در این جشنواره حضور داشته باشد. مسئولان ازبکستان تمایل دارند مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور داشته باشند. این در حالی است که گروهی از هنرمندان موسیقی و پژوهشگران نیز از ایران به این جشنواره دعوت گردیده اند.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران و ازبکستان و ارتباط فرهنگی بیان نمود: امیدواریم که جشنواره مقام و حضور هنرمندان ایران در این جشنواره فرصتی برای گسترش و تعمیق روابط فرهنگی، هنری باشد.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی نیز در این دیدار یادآور شد: کشور ازبکستان برای جشنواره مقام، هوشمندانه و با شناخت از موسیقی ایران، هنرمندان و گروهی را به این جشنواره دعوت نموده است و دفتر موسیقی نیز با احترام به این دعوت، چند نفر از برجسته ترین استادان موسیقی را دعوت و برای حضور موثر در این جشنواره برنامه ریزی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 706

به "حضور ایران در جشنواره موسیقی مقام ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ایران در جشنواره موسیقی مقام ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید