سرعت طوفان در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش بلاگ پو، محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: سرعت طوفان و گردوخاک که از عصر دیروز در زابل شروع شده است، لحظاتی قبل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در شهر زابل را به 800 متر کاهش داد.

سرعت طوفان در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید

وی ادامه داد: همچنان سرعت طوفان در زابل بیش از 100 کیلومتر بر ساعت است که این موضوع سبب شده تا ذرات معلق در هوای این شهر به بیش از 30 برابر شرایط سالم برسد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علاوه بر 5 شهرستان شمال استان، گردوغبار گسترده اکثر نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز تحت تأثیر قرار داده است، افزود: صبح امروز دید افقی در شهرهای زاهدان، نصرت‌آباد، خاش، میرجاوه و سراوان بین 2 تا 3 کیلومتر گزارش شده و ایرانشهر، مهرستان، راسک و نیکشهر نیز با کاهش دید بین 5 تا 6 هزار متر همراه شده‌اند.

وی به افزایش غبار در هوای زاهدان اشاره کرد و گفت: صبح امروز غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به بیش از 700 میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 5 برابر شرایط ناسالم رسید و کیفیت هوا را به شدت کاهش داد.

دیانتی در ادامه با بیان اینکه وزش باد و گردوخاک تا یکشنبه هفته آینده در شمال استان تداوم دارد، گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و مدل‌های عددی وزش بادهای 120 روزه تا یکشنبه هفته آینده ادامه داشته و سرعت باد در این مدت بین 85 تا بیش از 100 کیلومتر بر ساعت متغیر است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شدت وزش این بادها، کاهش شدید دید و کیفیت هوا در پنج شهرستان شمالی و با دشت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در محورهای مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم افزایش شدت گردوخاک و اختلال در تردد جاده‌ای انتظار می‌رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 801

به "سرعت طوفان در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت طوفان در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید