لزوم تغییردرسیاست کشف قیمت بورس کالا

به گزارش بلاگ پو، حامد سلطانی نژاد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سیاست محدودسازی قیمت ها در بورس کالا به صورت مصنوعی کمک چندانی به وضعیت بازار نمی کند و تنها باعث می گردد فرصت های آربیتراژی زمینه برخی سو استفاده ها را فراهم کند.

لزوم تغییردرسیاست کشف قیمت بورس کالا

وی ادامه داد: در مورد کالاهای مختلف از جمله محصولات پتروشیمی، مقاطع و ورق های فولادی علیرغم اینکه فراوری کنندگان قیمت هایی پایین تر از قیمت های جهانی را در بورس کالا به عنوان قیمت پایه پذیرفتند، کنترل قیمت کالاهای واسطه ای به کنترل قیمت کالاهای مصرفی منجر نشده است و تنها فرصت های آربیتراژی را برای برخی از افرادی که فراوری کننده نما هستند ایجاد کرد.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: اکنون که دولت محترم در سیاست جدید ارزی خود فقط 25 کالای اساسی را مشمول گرفتن ارز رسمی نموده جا دارد سیاست مشخص قیمت های پایه محصولات و سقف رقابت در بورس کالا بر اساس سیاست جدید ارزی تغییر نموده و کالاها به قیمت واقعی خود به فروش برسد.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته فعالان بازار پتروشیمی اضافه کرد: در جلسه روز گذشته که با حضور وزرای صمت و نفت و صنایع بالا دستی، انجمن های پایین دستی پتروشیمی و همچنین فعالان صنایع لبنی، آب معدنی و آشامیدنی، نساجی و سایر فعالان بازار پتروشیمی تشکیل شد، صنایع پایین دستی تضمین کردند که در صورت آزادسازی نرخ ارز مینای قیمت های پایه، شاهد رشد ناگهانی و افزایش هیجانی در بازار کالاهای نهایی نباشیم.

وی در انتها گفت: سامانه بهین یاب که مبنای تخصیص سهمیه به خریداران محصولات پتروشیمی از بورس است نیازمند اصلاحاتی است که پیشنهاد ما برای بهبود آن ملاک قرار دادن مواردی همچون خریدهای سال های گذشته، کنترل لیست بیمه کارکنان و کنترل مصرف برق واحد فراوریی است که بهبود نسبی در تشخیص خریداران واقعی و تخصیص سهمیه های خرید ایجاد خواهد کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 12 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 381

به "لزوم تغییردرسیاست کشف قیمت بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تغییردرسیاست کشف قیمت بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید