مذاکرات تجاری آمریکا و چین شروع شد

به گزارش بلاگ پو، مذاکرات آمریکا و چین درباره مسائل تجاری در حالی امروز (پنج شنبه) شروع شد که ضرب الاجل اعمال تعرفه ها در ماه مارس به خاتمه می رسد.

مذاکرات تجاری آمریکا و چین شروع شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تجار و اقتصاددانان اظهار داشتند: این مذاکرات دو روزه در چین چندان کمکی به حل جنگ تجاری نمی نماید؛ جنگی که رشد اقتصاد جهانی را تهدید می نماید.

آنها اظهار داشتند: مذاکره نمایندگان چینی کوشش می نمایند که ترامپ را تشویق نمایند که ضرب الاجل معین شده در دوم ماه مارس را به تعویق بیندازد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا در این مذاکرات پیش از دیدار با همتای چینی اش هیچ چیزی درباره روند مذاکرات اعلام نکرد.

از سوی دیگر، نشانه های بسیار کمی نسبت به پیشرفت در مذاکرات وجود دارد.

ترامپ در ماه دسامبر توافق کرد که افزایش بیشتر تعرفه ها را به تعویق انداخته و مذاکرات میان دو طرف ادامه داشته باشد اما افزایش تعرفه ها تا اول ماه مارس به تعویق افتاده است و بعد از آن این افزایش انجام می گیرد.

سفر با تور چین هیچوقت اینقدر ارزان نبوده است.

ترامپ روز سه شنبه اظهار داشت که هیچ تمایلی ندارد که این ضرب الاجل را تمدید کند.

رئیس جمهوری آمریکا تهدید نموده است اگر دو طرف تا اول مارس به توافق نرسند، تعرفه های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 به 25 درصد افزایش خواهد داد.

مذاکرات دوجانبه روی درخواست های آمریکا برای تغییرات ساختاری در سیاست های اقتصادی و تجاری چین از جمله حمایت های جدید از مالکیت معنوی آمریکا، خاتمه دادن به انتقال اجباری فناوری آمریکایی، کنترل یارانه های چین برای صنایع دولتی و افزایش خرید محصولات کشاورزی، انرژی و تولیدی آمریکا توسط چین متمرکز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3045

به "مذاکرات تجاری آمریکا و چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تجاری آمریکا و چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید