معلمان بازنشسته در صورت تمایل می توانند ادامه خدمت بدهند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علی الهیار ترکمن در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک مدیران مدرسه های کاشان به خبرنگاران گفت: مطالبات اصلی فرهنگیان در سال گذشته 9 هزار و 480 میلیارد ریال بود که از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و 800 میلیارد ریال در 2 نوبت پرداخت گردیده است.

معلمان بازنشسته در صورت تمایل می توانند ادامه خدمت بدهند

وی همچنین با اشاره به مطالبات پیش از سال های 1390 و 91 فرهنگیان اضافه نمود: به استناد ماده یک قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر، برای تعیین شدن بدهی ها، دولت موظف گردیده است تا پس از هماهنگی با اداره های کل خزانه داری استان ها و ثبت بدهی ها در یک سامانه جامع، نتیجه گیری قطعی انجام دهد و ردیف تعیینی در بودجه برای آن پیشنهاد کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش همچنین درباره کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: به استناد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، این اختیار وجود دارد تا فرهنگیان بازنشسته متقاضی ادامه خدمت بالاتر از 30 سال را همچنان به کار بگیریم.

وی افزود: اوج استخدام های وزارت آموزش وپرورش بین سال های 1365 تا 73 بود اما در سال های 1395 و 96 نزدیک به 79 هزار و 600 نفر بازنشسته شدند و تا انتها امسال نیز 52 هزار و 700 نفر از فرهنگیان مشمول شرایط بازنشستگی خواهند شد.

نزدیک به 928 هزار نفر نیرو شامل 54 درصد زن و 46 درصد مرد (اعم از معلم، مدیر، کارمند اداری، نیروی تخصصی، خدماتی و سرایداری) در وزارت آموزش و پرورش خدمت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 947

به "معلمان بازنشسته در صورت تمایل می توانند ادامه خدمت بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلمان بازنشسته در صورت تمایل می توانند ادامه خدمت بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید