هامون درفشی پور: کاراته برای تبدیل شدن به ضلع پنجم رشته های مدال آور در المپیک، باید حمایت گردد، با پس اندازم در مسابقات چین شرکت کردم

به گزارش بلاگ پو، هامون درفشی پور ملی پوش کاراته ایران گفت: اگر قصد داریم در توکیو کاراته را به عنوان ضلع پنجم رشته های مدال آور ورزش کشور تبدیل کنیم باید حمایت بیشتری صورت گیرد.

هامون درفشی پور: کاراته برای تبدیل شدن به ضلع پنجم رشته های مدال آور در المپیک، باید حمایت گردد، با پس اندازم در مسابقات چین شرکت کردم

هامون درفشی پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص حضور در مسابقات کاراته وان چین گفت: بعد از سرانجام مسابقات دنیای کاراته در ابتدا قصد حضور در این مسابقات را نداشتم اما بعد از اینکه لیست نفراتی که در این مسابقات ثبت نام کردند را دیدم، متوجه شدم اکثر رقبای اصلی من در این رویداد حضور دارند و به همین دلیل تصمیم به حضور گرفتم. بعد از کسب مدال برنز دنیا در رنکینگ المپیک صندلی ایده آلی پیدا کردم و بر همین اساس فکر کردم حضور در این مسابقات و کسب امتیاز در آن در روزهای آخر می تواند برای کسب سهمیه المپیک به من یاری کند.

وی با اعلام اینکه با هزینه شخصی در این رویداد حضور خواهد داشت، بیان کرد: تامین هزینه های حضور در این مسابقات برای من سخت بود و برای حضور در این مسابقات از پس اندازی که داشتم استفاده کردم. این در حالی است که با کمترین امکانات در این مسابقات حاضر می شوم و برای اقامت یکی از سطح پایین ترین هتل ها را گرفتم و برای غذا نیز با خودم کنسرو بردم. هیچ کسی برنامه ای برای اعزام ما نداشت و در این شرایط ترجیح دادم با هزینه شخصی ام اعزام شوم.

دارنده مدال برنز مسابقات دنیای اسپانیا در خصوص اینکه برای مسابقات بعدی نیز تصمیم دارد با هزینه خود اعزام گردد، گفت: اصلا امکان این کار را ندارم و درآمد کاراته به قدری نیست که بتوانم در مسابقات با هزینه شخصی حضور داشته باشیم. حضور در چین حدود 13 تا 14 میلیون تومان برای من هزینه داشته و قطعا در آینده نمی توانم با هزینه شخصی در مسابقات حاضر شوم. امیدوارم با توجه به المپیکی شدن کاراته، وزارت ورزش و جوانان یاری بیشتری به این رشته داشته باشد.

با تور چین ما همراه اشید

درفشی پور اظهار داشت: در هر سه وزن کومیته انفرادی شانس کسب سهمیه المپیک را داریم. اگر واقعا قصد داریم در توکیو کاراته را به عنوان ضلع پنجم رشته های مدال آور ورزش کشور تبدیل کنیم نیازمند حمایت بیشتر از مسئولان فدراسیون کاراته و وزارت ورزش و جوانان هستیم. برای حضور در چین تنها من، امیر مهدی زاده و ذبیح الله پورشیب نتوانستیم هزینه های خود را تامین کنیم و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری امکان حضور در این مسابقات را نداشتند.

وی در خصوص اینکه غیبت مربیان تیم ملی در عملکرد آنها تاثیرگذار خواهد بود، به خبرنگاران گفت: صددرصد غیبت شهرام هروی در عملکرد ما تاثیرگذار است، اما مگر یک مربی چقدر می تواند از جیب خود برای حضور در مسابقات هزینه کند؟ قطعا آنها نیز مسائل خود را دارند و باید هزینه های آنها را فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان تامین نمایند. فکر می کنم در تمام اوزان از غیبت بازیکنان خود لطمه بسیاری خواهیم خورد، چون از دست دادن این امتیازات در روزهای آخر خود را نشان خواهد داد و باعث لطمه به کاراته ایران می گردد.

ملی پوش وزن 67- کیلوگرم تیم ملی کاراته گفت: سجاد گنج زاده با غیبت در مسابقات کاراته وان ژاپن صندلی اول خود را در رنکینگ از دست داد و به صندلی چهارم سقوط کرد و قطعا بعد از این مسابقات نیز پایین تر خواهد رفت. اگر این شرایط ادامه داشته بشد و در دو، سه رویداد دیگر نیز حضور نداشته باشیم وضعیت ما بدتر خواهد شد و در سرانجام مراحل کسب سهمیه بیشترین آسیب را خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2775

به "هامون درفشی پور: کاراته برای تبدیل شدن به ضلع پنجم رشته های مدال آور در المپیک، باید حمایت گردد، با پس اندازم در مسابقات چین شرکت کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هامون درفشی پور: کاراته برای تبدیل شدن به ضلع پنجم رشته های مدال آور در المپیک، باید حمایت گردد، با پس اندازم در مسابقات چین شرکت کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید