وجود 235 مدرسه بالای 60 سال در تهران

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه 235 مدرسه در تهران عمر بالای 60 دارند گفت: این مدارس در حالت عادی مشکلی ندارند اما در شرایط اضطرار جزو آسیب پذیرترین ها خواهند بود.

وجود 235 مدرسه بالای 60 سال در تهران

علی شهری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تعداد مدارس احتیاجمند تخریب و بازسازی در تهران اظهار کرد: مدارس احتیاجمند تخریب و بازسازی در استان تهران فراوان داریم. در مجموع در استان تهران 8500 کلاس باید تخریب و بازسازی و 14 هزار و 500 کلاس مقاوم سازی شوند.

وی اضافه نمود: در شهر تهران 7000 کلاس درس در قالب حدود 700 مدرسه احتیاجمند تخریب و ساخت مجدد هستند. به ترتیب مناطق 6، 11، 12 دارای بیشترین تعداد مدارس تخریبی اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه تعداد مدارس متراکم و فرسوده در پایتخت کم نیست، ادامه داد: البته از آن سو مدارس خوبی هم داریم. مدارس جدید ما مستحکم هستند و به عنوان پایگاه امداد در سامانه مدیریت بحران نیز تعریف گردیده اند که تعداد آنها به بیش از 1000 مورد می رسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مدارس مازاد و خالی در تهران هم وجود دارند گفت: بندرت می گردد گفت مدرسه ای خالی باشد. مدارسی با تراکم کم داریم، ولی عمده مدارس تهران دارای تراکم میانگین بیش از 30 نفر است. در مقابل مناطقی در تهران هستند که سرانه فضای آموزشی آنها به شدت پایین است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، طبق استانداردها یک مدرسه با ظرفیت 300 دانش آموز به 2400 متر مربع فضا احتیاج دارد در حالی که مدارسی 300 نفره با کمتر از 500 متر مربع فضا هم وجود دارند و این یعنی دانش آموز حتی براحتی نمی تواند در کلاس بنشیند و در محوطه قدم بزند چه برسد به آنکه بخواهد ورزش کند.

شهری با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور 4.8 متر مربع به ازای هر دانش آموز است، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان تهران 4.2 مترمربع است و از این لحاظ جزو چهار استان آخر هستیم. لازم است تهران مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. هرچند ورود خیرین به این عرصه خوب بوده و دو سوم از 44 پروژه افتتاحی مهرماه با 450 کلاس درس توسط خیرین ساخته گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 643

به "وجود 235 مدرسه بالای 60 سال در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 235 مدرسه بالای 60 سال در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید